"הילד הזה הוא הנס הגלוי שלי"

בגיל 36 חלתה עידית בס בסרטן שד אלים, שחייב אותה להקפיא ביציות • שלוש שנים אחרי שהחלימה, הרתה מהביצית האחרונה שנותרה לה וכעת היא חוגגת שנה להולדת בנה, ריף־רפאל

בס. "נס שהתייחסו ברצינות לתלונות שלי"

עידית בס (43) חגגה לפני שבועיים את הניצחון האמיתי שלה על מחלת הסרטן: יום הולדת שנה לבנה ריף־רפאל.

בס חלתה בגיל 36 וחצי בסוג של סרטן השד הקשה יותר - "טריפל נגטיב", שלא מגיב לטיפולים הורמונליים. "אני לא נמצאת בגיל שבו עושים בדיקות ממוגרפיה, ומעולם לא אמרו לי להיבדק באופן קבוע אצל כירורג שד", היא משחזרת. "גיליתי את הסרטן במקלחת. הרגשתי משהו ברור וקשה מאוד בשד ימין. לא ידעתי אפילו למי לקבוע תור, אז קבעתי לרופא נשים שאמר לי 'את במקום הלא נכון'. הלכתי לכירורג שד, ותוך שבועיים נותחתי".

לרוע מזלה, מאפייני הגידול שלה היו קשים במיוחד וכללו בלוטות לימפה נגועות, נשאות גן BRCA1 המעלה סיכון לסרטן שד ושחלה וגם סרטן דו צדדי. "בכל דבר אני נותנת 200%", היא צוחקת, "ובדיעבד התברר שאני נשאית של BRCA1, כמו אנג'לינה ג'ולי. התברר שאני נשאית מאמא שלי, שמעולם לא היתה חולה. סבתי נפטרה מסרטן השד. הסוג שלי היה אלים מאוד והיה ברור שאני מקבלת את כל 'החבילה המפנקת' - כימותרפיה, הקרנות וניתוח. הייתי ללא ילדים ורווקה. הכימו גורם לאובדן פוריות, והציעו לי שימור פוריות".

עושה נסים

בס החלה לקבל טיפול הורמונלי לצורך שאיבת ביציות, כשברקע הרופאים האיצו בה להתחיל בטיפולים כימותרפיים מייד. במחזור טיפולים אחד הצליחו לשאוב ביצית אחת, אך בס סירבה להתחיל בטיפולים וביקשה מחזור נוסף שבו הוצאו עוד שתי ביציות. גם לאחר מכן היא הוסיפה להתעקש ולשאוב ביציות נוספות.

"הכירורג התנגד ואמר לי 'אם לא תעשי כימו מייד, לא רק שלא תהיי אמא - את גם לא תהיי פה'", היא מספרת. בסופו של דבר עשתה טיפול נוסף של שאיבת ביציות, ואז החלה בטיפול לסרטן השד.

שלוש שנים לאחר החלמתה, התברר לה לחרדתה שהשחלות שלה נפגעו בעקבות הטיפולים ואינן מתפקדות. היא ביקשה להשתמש בארבע הביציות ששמרה. הניסיון הראשון לא צלח, ביצית נוספת לא שרדה את ההפשרה ולבס נותר סיכוי אחד אחרון, שלמזלה הסתיים בהיריון ובלידה.

"זה היה הסיכוי האחרון שלי עלי אדמות להפוך לאמא מהביציות שלי", מתרגשת בס, המתנדבת בארגון "אחת מתשע" ומסייעת לחולות אחרות, "היום הילד שלי בן שנה ושבועיים. הילד הזה הוא הנס הגלוי שלי. הנס הראשון הוא שאני בכלל פה, שהתייחסו ברצינות לתלונות שלי אצל כירורג השד, ושלא חוויתי מה שהרבה חברות שלי חוות כשאומרים להן 'אין לך כלום', והן מתגלות כחולות מאוחר מדי. התייחסו אלי ברצינות".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר