"שתה מים כדי לטשטש את האלכוהול"

בדיון בביהמ"ש נחשפו תמונה ועדות חדשה, המגלות כי אלי בר זכאי הנאשם בהריגת הנער אילון שלו אמסלם, ניסה לשתות מים כדי שלא יימצא שיכור

בר זכאי שותה מים בזירה כדי לטשטש את האלכוהול // צילום: מד"א

בדיון הוכחות בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במשפטו של אלי בר זכאי המואשם בהריגתו של הנער אילון שלו אמסלם ז"ל, נחשפו תמונה ועדות חדשה הטוענת כי בר זכאי ביקש משוטרים שהיו במקום מים, שתה במהירות ליטר וחצי כדי לטשטש את עקבות האלכוהול, ואף ביקש עוד מים. 

בדיון העיד רון בן דוד, מפקח בעיריית תל אביב. "הנהג שאל אותי אם יש לי מים, ניגשתי לניידת והבאתי לו בקבוק של ליטר וחצי. הוא סיים אתה בקבוק וביקש ממני עוד אחד. הבנתי שיש כאן בעייתיות, הוא היה עסוק כל הזמן בטלפון וכנראה מישהו הסביר לו איך לטשטש את עקבות האלכוהול. אמרתי לנהג לא לתת לו יותר מדי מים". 

בן דוד הוסיף וסיפר על תנאי השטח, ועל טענתו של בן זכאי כי החליק בגלל רטיבות ממטרות על הכביש. "הכביש היה יבש לגמרי. בעבר היו מופעלות שם ממטרות, אבל בגלל הסיבוב החד מבחינים בהן רק ברגע האחרון. התלוננתי שהממטרות נפתחות מוקדם מדי, וכי היו שני מקרי החלקה במקום בגלל הסיבוב המסוכן, והפעלתן נדחתה לשתיים בלילה". 

אלי בר זכאי בבית המשפט // צילום ארכיון: יהושע יוסף

אהוד וקנין, שוטר שעבד בליל התאונה, סיפר כי הוא שמע רעש חריג ונסע לכיוון הצומת. "ראיתי פצוע ששוכב עשרה מטרים מהצומת, התקשרתי למד"א וניגשתי לפצוע. הוא אמר שהיה איתו עוד חבר, צעקתי לאנשים שיחפשו אותו, וחובש מד"א מצא אותו מאחורי סלע רחוק בשלולית דם. החובש צעק שהוא ללא דופק ונשימה, ולאחר טיפול פינו אותו לאיכילוב". 

וקנין העיד גם על התנהגותו של בן זכאי לאחר התאונה. "ראיתי אותו מדבר בטלפון. השוטר שהגיע בניידת ניגש אליו הוא קרא לי לסיוע. הרחתי ממנו אלכוהול. הוא סירב לבדיקת אלכוהול באמצעות נשיפון בהתחלה. בפעם השנייה הוא לא עשה אותה כמו שצריך, ורק בפעם השלישית או הרביעית הוא הצליח". 

עורך דינו של הנאשם, אורי קינן, טען כי בעדותו המקורית השוטר לא כתב שהנהג סירב לבדיקת שכרות. לטענת עורך הדין הוא לא היה מעורב בבדיקה. "לא כתבתי את זה, אבל זה היה חקוק לי בזיכרון, לא המצאתי כלום", אמר השוטר וקנין בתגובה. 

במהלך עדותו של בוחן התנועה הוצגו תמונות קשות מהתאונה, כולל של הרכב הפוגע. כאשר הבוחן ציין כי בתמונת השימשה המנופצת אפשר לראות עליה מספר שערות של אילון שמוכיחות שמדובר היה בפגיעת ראש, בני משפחתו החלו לבכות.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר