עודה קוטייר // צילום: קוקו

ללא מעצורים: ארגון הפשיעה של קוטייר

הארגון, ששמו נקשר לאירועי הירי לעבר מתקני שב"ס, אינו זר לרשויות החוק • לפני כשנה נעצר עודה קוטייר בחשד לרצח ולחטיפה • פרופיל של משפחת פשע

בשבוע האחרון עלה לכותרות שמו של עודה (קוקו) קוטייר מג'לגוליה, כמי שעומד מאחורי הירי שבוצע לעבר מתקני השב"ס. קוטייר, העצור בעניין אחר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ביקש ככל הנראה למחות על החלטת השב"ס שלא לאפשר לו לצאת להלוויית אחיו.

רק לפני כשנה נעצר העבריין לאחר שעד מדינה הוביל למעצרו ולמעצרם של 19 אנשים נוספים בחשד לפעילות בארגון פשע, מקרי רצח, חטיפות ועבירות אלימות קשות. על פי החשד, קוטייר שהיה מזוהה בעבר עם משפחת חרירי ונחשב לאיש הביצוע של העבריין איתן חייא, הקים ארגון פשע משל עצמו ביחד עם אחיו הגדול שרחביל.

הכנופיה האלימה בראשותו עמדה, על פי החשד, מאחורי מספר מעשי רצח ביפו ובת ים, ניסיונות רצח, חטיפות, עבירות אלימות וגביית דמי חסות. בין היתר נקשר שמו של קוטייר לעבריין איציק בר מוחא מהכנופיה הירושלמית, שעל פי החשד אירגן לו 24 מטעני חבלה.

על פי עד המדינה, ארגון הפשיעה של משפחת עודה הטיל אימה על אזרחים מהמגזר הערבי כאשר הם רצחו את מריה גאנם ופיראס נאדי ביפו בחודש מאי האחרון. אבל לא רק אנשי המגזר הערבי סבלו מהזרוע הארוכה של הארגון, החשוד גם בחיסולו של אביחי וקנין בטיילת בבת ים בחודש פברואר 2017. במשטרה מאמינים כי שלושת הנרצחים לא היו יעדי החיסול.

הנזק שנגרם מהירי // צילום: שירות בתי הסוהר

העדות לימדה גם על קשריו של קוטייר עם העבריינים יוסי מוסלי וערן חייא, לאחר שהשלושה חברו, על פי החשד, כדי לרצוח את העבריין יעקב אמסלם. ניסיון החיסול, בו לקח עד המדינה חלק, נערך בשלהי חודש מאי סמוך לאשדוד, אך הוא לא צלח ואמסלם יצא עם פגיעות קלות בלבד בפניו.

תפיסתו של קוטייר לא הייתה פשוטה, הוא נחשב חכם ונקט אמצעי זהירות. בעדותו סיפר העד כי "כאשר הוא ובר מוחא רצו לעשות משהו, הם הלכו לצד בלי שומרים ובלי טלפונים". אך כל אלה לא עזרו, המשטרה התקינה מצלמות מעל ביתו שבג'לג'וליה ותיעדה את הפגישות ואף את ההעברות, לכאורה, של מטעני החבלה. את המסמר האחרון בחקירה תקע דווקא אחד ממקורביו, עד המדינה.

במהלך העימות שנערך בין העבריין לבין עד המדינה, ביצע קוטייר תנועות מאיימות לעבר העד, לא נתן לו להוציא מילה והחוקרים נאלצו לעמוד חיץ בין השניים. בהמשך העימות איים קטייר על עד המדינה ועל משפחתו, שהחלה להבין עם מי היא הסתבכה. לכן, ככל הנראה צעקה אמו של העד לעבר השופט באחד מהדיונים: "אני אמו של עד המדינה, שתדע שהבן שלי שקרן וזבל".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו