"ארי חגג 17 רגע לפני שהלך מאיתנו": מת הנער שנפצע ב"פגע וברח" בתל אביב

נקבע מותו של ארי נשר, בנו של איש הקולנוע אבי נשר, שנפגע השבוע בתאונה בת"א • מעצרו של החשוד, שחקן הכדורגל יצחק אספה, הוארך וסעיף החשד נגדו הפך להריגה

בני משפחת נשר // צילום: רפי דלויה // בני משפחת נשר // צילום: רפי דלויה

בבית החולים איכילוב נקבע היום (חמישי) מותו של ארי נשר, הנער שנפגע השבוע באורח אנוש בתאונת פגע וברח בתל אביב. ארי, בנו של איש הקולנוע אבי נשר, נדרס כשרכב על אופניו בעיר. הלווייתו של ארי תתקיים ביום ראשון בבית העלמין במושב אודים בשעה 12:00. מעצרו של החשוד, שחקן הכדורגל יצחק אספה, הוארך אתמול שוב בבית המשפט בחמישה ימים. סעיף החשד נגדו הפך להריגה. 

השחקן הסכים שעורך הדין כפיר דור שמונה על ידי המועדון ייצג אותו מעתה ואילך, זאת לאחר שעו"ד אלון שליכטר עזב את התפקיד. משפחתו של נשר הסכימה לתרום את אבריו להצלת חיים של אחרים. "רגע לפני שהלך מאתנו, חגג ארי שלנו יום הולדת 17. אף ילד בעולם לא צריך להסתלק ממנו בגיל 17. ארי שלנו לא היה רק ילד יפה תואר, הוא היה ילד מוכשר, סקרן, שנון וכל כך שמח. הוא היה קולנוען צעיר ומוכשר ותמיד ניסה לעזור לכל מי שהיה זקוק לו. הוא חלם להיות פראמדיק בצבא, ובשנה האחרונה התנדב מדי שבוע במד"א", נמסר ממשפחתו. 

ארי נשר עם אחותו תום // צילום: רועי בר

"מגיל צעיר", סיפרו במשפחה, "ארי עורר בכל מי שסבב אותו את הרצון לחיות ולשמוח וליטול חלק בדבר הנפלא הזה, שנקרא חיים. ארי שלנו נפגע בתאונת דרכים קשה. ברגע אחד, עולמנו חרב עלינו. כנגד כל הסיכויים, נלחמנו איתו על חייו עד לרגע האחרון. משאפסה התקווה, החלטנו לתרום את איבריו של ארי בתקווה שיצילו את חייהם של אחרים. ברגעיו האחרונים ארי שלנו היה מוקף במשפחתו ובחבריו הרבים והאוהבים, שבאו לחגוג לו יום הולדת 17". 

"שורש כל הרע מצוי בעבירת ההפקרה"

ביום שני האחרון, אספה, נהג חדש, נסע במכוניתו בשדרות רוקח - על פי החשד, תחת השפעת אלכוהול. בסמוך לחניון רידינג הוא פגע בשני הנערים והמשיך בנסיעה מהירה בלי לעזור להם. מחקירת המשטרה עלה כי שתה 250 מיקרו גרם אלכוהול - כמות המותרת פי חמישה מזו המותרת לנהג חדש. 

תזכורת: הארכת מעצרו של יצחק אספה, אתמול // צילום: משה בן שמחון

כעבור שעה קלה אספה הסתיר את המכונית וחזר עם כדורגלן מקבוצת עירוני קריית שמונה, לאזור התאונה. אספה וחברו הזמינו גרר לרכב, אך שוטרים שהגיעו למקום עצרו את שניהם, עוד לפני הגעת הגרר. אספה נעצר להמשך חקירה. שני כדורגלנים נוספים שהיו חשודים בשיבוש חקירה שוחררו בתנאים מגבילים, אחד מהם שוחרר למעצר בית.

בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב, קיבל השופט רועי פרי את בקשת המשטרה להארכת מעצרו של שחקן מ.ס. אשדוד יצחק אספה, החשוד כי דרס, פצע והפקיר שני נערים שרכבו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח בתל אביב. 

 איריס ואבי נשר עם בנם ארי בערב פתיחת פסטיבל הסרטים בחיפה במוצאי שבת // צילום: רפי דלויה 

השופט קבע כי קיים חשד סביר לכל העבירות המיוחסות לחשוד. "מאז הדיון הקודם, המשטרה התקדמה בחקירה וגבתה עדויות מחבריו. מדובר בנהג חדש וצעיר. נסיבות ביצוע העבירות מתחדדות ומקבלות משנה חומרה, לאור העובדה כי מדובר בנהג צעיר, ויתרה מכך - נהיגה בשכרות. שורש כל הרע בתיק שלפניי מצוי בעבירת ההפקרה, כאשר שני קטינים שוכבים על כביש - מתבוססים בדמם, והחשוד מחליט להפקירם. מדובר במסוכנות, מעשים כעורים ואנטי-חברתיים".

לאחר שעו"ד אלון שליכטר הפסיק את ייצוגו, קבוצת מ.ס אשדוד פנתה לעו"ד כפיר דור על מנת שייצג אותו. הבוקר הוא נפגש עם יצחק אספה בתא המעצר ולאחר שהוא לא שיתף עימו פעול, עו"ד דור החליט שלא לייצג אותו.

ממועדון ספורט אשדוד, קבוצתו של אספה, נמסר כי "מביע צער עמוק וזעזוע ממות הנער ארי נשר יהי זכרו ברוך. המועדון שולח את תנחומיו העמוקים והכנים ביותר למשפחתו של ארי. מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד הוא אינו עוד 'מקום עבודה' שנקלע לסיטואציה שוברת הלב הזאת. המועדון מהווה אבן שואבת לערכים, פעילות קהילתית, חברתית וחרט על דגלו מצוינות חינוכית.

"על רקע המקרה המחריד ובצעד שאינו משתמע לשתי פנים האקדמיה של מועדון ספורט אשדוד תפעל להחדרת תכנים חינוכיים מינקות ועד בגרות ותגביר את המודעות לכלל השחקנים (לרבות מחלקת הנוער וביה"ס לכדורגל), הצופים במגרש, הצופים בבית ולקהל הרחב בכל הקשור לתרבות הנהיגה בישראל וחינוך תעבורתי וערכי. פעולות נוספות ותכנית אסטרטגית תגובש בימים הקרובים ותיכנס לתוקף לאחר מכן. אנו קוראים לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, לאמץ תכנים כאלה על מנת ולו להשפיע על מקרה אחד נוסף שאנו מקווים שלעולם לא יתרחש".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר