שודדת הטודו בום לא תלך לכלא

יובל מוצפי שהורשעה בסיוע לבן זוגה בן סעדון ב-3 מעשי שוד, תרצה עונש של 6 חודשי שירות בלבד • השופט הקל בעונשה בשל שיקומה המוצלח

שישה חודשי עבודות שירות. יובל מוצפי בבית המשפט המחוזי בתל אביב

שודדת הטודו בום לא תלך לכלא: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר שישה חודשי עבודות שירות על יובל מוצפי, בת 19 מראשון לציון, שהורשעה על חלקה בשורה של מעשי שוד של בנקים וסניפי דואר אותם ביצעה בצוותא עם בן זוגה, בן סעדון, שנדון לפני כן ל-11 שנות מאסר. השניים זכו לכינוי "שודדי הטודו בום", לאחר שהשתמשו בביטוי במסרונים ששלחו זה לזו; במשטרה כינו אותם "בוני וקלייד הישראלים".

 

מוצפי הואשמה בסיוע ב-3 מבין 11 מעשי השוד אותם ביצע בן זוגה סעדון. בהחלטתו כתב השופט לוי כי לפי חומרת המעשים, העונש צריך לעמוד על 15-45 חודשי מאסר בפועל. עם זאת, השופט מרדכי לוי החליט לפסוק לקולא, מאחר ובמקרה קיימים נסיבות מיוחדות, ״ובעיקר. משיקולי שיקום וכן לנוכח מצבה הרפואי והנפשי״. השופט התייחס למצבה הנפשי המורכב של מוצפי, שבעברה הייתה חולה באנורקסיה ובבולמיה וכן השתמשה בסמים, אולם החלה לעבור שיקום אישי ומשפחתי מוצלח מאוד.

השופט התייחס למצבה הנפשי המורכב. יובל מוצפי בבית המשפט המחוזי בתל אביב

לפי כתב האישום שהוגש נגד בן סעדון, הוא ביצע סדרת מקרי שוד בנסיבות מחמירות, על פני תקופה של חמישה חודשים, כלפי עובדי בנק וסניפי דואר שונים. במסגרת עבירות השוד, שדד סעדון סכומי כסף רבים - סך הכל כ- 400,000 ש"ח. בנוסף, בכדי להטיל אימה על קורבנותיו ולהשיג את מבוקשו ולשדוד ביתר קלות, הצטייד הנאשם באקדחי אוויר. כמו כן, הצטייד הנאשם בכלי רכב שונים, בלוחיות רישוי גנובות, במסכת פנים וקסדות שונות, בכפפות ותיקים שונים שהקשו עד מאוד על זיהויו וטשטשו כל דרך אפשרית להתחקות אחר מעשיו, עד שנתפס לפני כשבועיים. 

 

כאמור, בשלושה מקרים, סעדון קשר קשר עם יובל מוצפי לביצוע מעשי שוד, באופן שהם תכננו וחילקו ביניהם תפקידים, כך שמוצפי הגיעה לבנקים כדי לאסוף עבורם מודיעין; צילמה את מבנה דלפק הכספרים או שתיארה אותו במסרונים לסעדון ובדקה שעות פתיחה של הבנקים. 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר