חקירת מות החיילת במסיבת הטבע: "שכבה שעות בלי טיפול - מחשש להפסד כספי"

חקירת מותה של טוהר דוד, שנמצאה מוטלת על הכביש לאחר מסיבת טבע בדרום, העלתה כי לאחר שאיבדה הכרתה השאירו אותה מארגני המסיבה לשכב במשך 5 שעות בתוך ארגז טנדר • המשטרה: הסיבה לעיכוב - המארגנים חששו להמשך קיום האירוע • מסתמן: 3 המארגנים יואשמו בהריגה

טוהר דוד ז"ל על רקע הזירה בה נמצאה במסיבת הטבע בדרום // טוהר דוד ז"ל על רקע הזירה בה נמצאה במסיבת הטבע בדרום

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) על סיום חקירת מותה של החיילת טוהר דוד ז"ל, שמתה לאחר שאיבדה את הכרתה במהלך מסיבת טבע. ממצאי החקירה העלו כי מארגני המסיבה לא דאגו לטיפול רפואי הולם עבור הצעירה, והזניחו אותה בשמש במשך שעות. ככל הנראה, הם יואשמו בהריגה.

החקירה החלה לפני שנה, לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על צעירה שנמצאה מוטלת בצד הכביש בצומת להבים, ליד תחנת האוטובוס. כוחות משטרה שהגיעו למקום פגשו בצוות שהעניק לצעירה טיפול רפואי כשהיא מחוסרת הכרה. צעיר שעמד בסמוך אליה אמר כי היא פונתה על ידו ממסיבת טבע שהתקיימה בסמוך במהלך הלילה.

בעקבות המקרה נעצרו שלושה חשודים בשנות ה-30 לחייהם. במקביל, ימים ספורים לאחר המקרה, הצעירה נפטרה בבית החולים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בחשד לעבירת הריגה, ובתחילת ספטמבר 2017 שוחררו בידי בית המשפט בתנאי ערובה. 

בהמשך החקירה עלה כי במהלך המסיבה שבה שהתה הצעירה, היא נחבלה בראשה והתמוטטה. בשלב מסוים מצאו אותה מארגני המסיבה, והעלו אותה לארגז האחורי בטנדר שהיה ברשותם. הם ניסו לטפל בה אך הבינו כי עליהם לדאוג לה לטיפול רפואי מקצועי יותר, אלא שלמרות זאת, אחרי כמה דקות נסיעה, שב הרכב על עקבותיו לשטח המסיבה מבלי שהוענק לה טיפול הולם.

במשך חמש שעות שכבה טוהר ז"ל בארגז הטנדר, ואז החליטו המארגנים להוציא אותה לכביש הראשי ולהזעיק טיפול רפואי.

עם התקדמות החקירה עלה החשד כי העיכוב המשמעותי בהוצאתה לטיפול רפואי גרם למותה, וכי השתהות זו נבעה מחששם של המארגנים שפינוי מוקדם יגרום לגורמי הרפואה לדווח על עצם קיום המסיבה למשטרה – וזו תפעל להפסקתה ותגרום להפסד כספי למארגניה. יש לציין כי מסיבת הטבע התקיימה ללא רישיון ובלא שננקטו אמצעי רפואה ואבטחה מתאימים.

מסיבת הטבע שבה השתתפה הצעירה, שעות לפני מותה

המשטרה העבירה את חומרי החקירה לידי הפרקליטות לצורך עיון וקבלת החלטה.

מהמשטרה נמסר כי היא "תאפשר קיומן של אירועים תחת כיפת השמיים, בהגדרתם, כל עוד הם עומדים בדרישות הרישוי והאבטחה והכל למען ביטחונם ושלומם של הנוכחים במקום ובסמוך לו. במקרים שבהם יאותרו מסיבות שכאלו, לרבות 'מסיבות טבע', ויתברר כי הן לא עמדו בדרישות התקנות והחוק, תפעל משטרת ישראל למיצוי הדין עם אלו אשר סיכנו את חיי המבלים".

כאמור, שלושת מארגני המסיבה יואשמו, ככל הנראה, בהריגה. אחד מעורכי הדין שמייצגים את החשודים מסר בתגובה: "עם כל הצער והכאב, משפטית לא ניתן לייחס למארגני המסיבה עבירה של הריגה. כשצעירים מגיעים למסיבה בטבע שמתחילה בחמש בבוקר, כשהם לוקחים סמי הזייה קשים יחד עם אלכוהול, וזה לא במחלוקת שהמנוחה לקחה סם שנקרא אסיד, אזי עובדי ההפקה אינם צריכים לשאת באחריות למתרחש".

לדברי עורך הדין, "אם מישהו מנע מהמנוחה טיפול או פינוי במכוון, הוא יתן על זה את מלוא הדין. גם אם אותו אדם שמנע את הטיפול הוא סטודנט שנה ד' לרפואה ואפילו אם הוא באמת סבר שהוא עוזר לה. הלקוח שאני מייצג בסה"כ עבד כשכיר באירוע, הוא לא ידע בשום אופן שמנעו מהמנוחה פינוי או טיפול (אם אכן נמנע), ומשכך לא יכולה להיות לו אחריות לאסון הזה".

עורך הדין אפי נוה, שמייצג את משפחת דוד מסר כי "מדובר במוות מיותר לחלוטין שניתן היה למנוע בקלות. זו תוצאה של ארגון חובבני ללא היתרים כדין, ללא רשיונות, ללא היערכות רפואית נאותה. עוד מסתבר, שגם כאשר הבינו שיש בעיה רפואית נמנעו מלפנות את טוהר ז"ל במועד, מתוך שיקולים זרים". ויויאן, אימה של טוהר, אמרה כי "גם אחרי שנה הזמן לא מרפה. זה יום מאוד קשה עבורנו".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר