מכה אפורה: מתקפת פרפרי עש בבריטניה

החום הכבד באי הבריטי מביא את החרקים המעופפים לצאת ולחפש שותפים להזדווגות • "זה היה עש בגודל כל כף היד שלי"

העש שגורם לבהלה בבריטניה //

הם גדולים, אפורים ועכשיו הם מציפים את כל בריטניה כשהם חודרים לבתים דרך הדלתות והחלונות בחיפוש אחרי יחסי מין. לא, לא מדובר בעכברושים או בסוג אחר של מכרסמים אלא דווקא במינים של פרפרי העש המקומיים, שגל החום האחרון באי הבריטי גרם להם לצאת לאוויר בחיפוש אחרי פרטנרים להזדווגות. 

בעיית העש באי הבריטי גדולה הרבה יותר מכיוון שהשנה, פרפרי העש ככל הנראה התעוררו בגל אחד ולכן אזרחים רבים מרגישים כי הם חווים פלישה של הענקים "הקטנים" האלו לבתיהם. ואם לא לבחון את התמונות טבעי כשאנשים רבים נבהלים מהאורח הלא קרוא שרק נמשך בלילה אל האור. 

בעקבות הפלישה המאסיבית, פרסם החוקר אלן גאן, ראש תחום פרפרים באוניברסיטת ליברפול וג'ון מורס, כי "אין השנה הופעה של פרפרים גדולים במיוחד. מדובר בגודל הרגיל של העש ואכן חלקם מגיעים לגודל של כף יד אנושית. אבל מדובר ביצורים לא מזיקים לחלוטין שרק מחפשים פרטנר להזדווגות ואחרי כן הם מתים. אנחנו בדרך כלל לא רואים את הזחלים של העש הזה כי הם ירוקים ומתקיימים בצמרות עצי הצפצפה כשהם נסתרים מהעין שלנו".

 

"לא מדובר במוטנטים"

"לכן", מסביר החוקר, "אנחנו מופתעים פתאום מההופעה של הפרפרים הבוגרים. אבל לא מדובר במוטנטים או במשהו יוצא דופן, זה הגודל הרגיל שלהם ויש אפילו מינים גדולים יותר. ככל הנראה השנה בגלל החום כל המינים האלו התעוררו בבת אחת ולכן יותר אזרחים רואים אותם ונבהלים מהם".

ג'ולי ג'ונס, תושבת העיר בירקנהד, העלתה תמונות של העש לרשת: "זה היה עש בגודל כל כף היד שלי. בשנייה הראשונה פחדתי כי הוא היה ממש ענקי. חששתי שהוא פשוט ייתפס על היד שלי וישרוט אותי. אבל נרגעתי, זה היה ממש מרתק לראות פרט כל כך גדול, אף פעם לא ראיתי עש ענק כל כך". 

כך או כך, המומחים ציינו בפני התושבים כי "אין טעם לתת מי סוכר לפרפרים האלו כי הם לא אוכלים כלום. הם חיים מעט מאוד זמן ומטרתם היא התרבות בלבד. לכן, אין שום דרך לעזור לפרפרים או להאכיל אותם. פשוט אל תפריעו להם בלילה כשהם מחפשים בן זוג להזדווגות".  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר