הלכה לישון עם צינון והתעוררה במצב אנוש

צעירה בריטית בת 18 הלכה לישון עם תסמינים של שפעת, והתעוררה עם זיהום חמור בדם • כעת הרופאים נאבקים על חייה

עדיין במצב אנוש // עדיין במצב אנוש

המלצרית הבריטית וויטני מרטין בת ה-18, נמצאת בתרדמת ונאבקת על חייה, לאחר שהופיעו אצלה תסמינים של צינון קל. היא הלכה לישון בביתה, ולמחרת בבוקר קמה עם לחץ דם נמוך וחום גבוה מאוד. היא הובהלה לבית החולים פרינסס רואייל בעיר טלפורד שם נאבקים הרופאים על חייה, לאחר שגופה פיתח אלח דם שהוא זיהום חמור שתוקף את הגוף, אשר גרם לה להפרעה בתפקוד שריר הלב.

ב-24 השעות הראשונות לאשפוז, היא הועברה לטיפול בבית החולים המחוזי במנצ'סטר אחרי שמתה פעמיים מוות קליני והרופאים נלחמו על חייה. מאז היא נמצאת במצב של תרדמת ומחוברת לשתי מכונות המחזיקות אותה בחיים. הרופאים אומרים שלוויטני הצעירה יש סיכוי של 50 אחוז לחיות. 

 

מרטין בת ה-18 נאבקת על חייה

אמה של וויטני, סוזן, נאלצה לעזוב את עבודתה, והיא נמצאת סמוך למיטתה של וויטני כל שעות היממה. סוזן סיפרה כי "הכל התחיל לפני שלושה שבועות כשהיא הצטננה, היו לה את כל התסמינים הרגילים של שפעת – עייפות, צמרמורות ותחושות של חום וקור. היא הייתה בריאה, לא צפינו שכזה דבר יגיע". 

סוזן המשיכה וסיפרה, "ביום שישי לחץ הדם שלה היה נמוך, וטמפרטורת הגוף שלה הייתה גבוהה. במבט אחד ידעתי שאני צריכה לקחת אותה במהירות לבית החולים. תוך 24 שעות מצבה הדרדר לחלוטין, והם רצו להטיס אותה לבית חולים אחר מחשש שהיא תמות. היא סובלת כרגע מכשל לבבי לאחר שליבה עצר פעמיים על שולחן הניתוחים, יש לה סיכויים של 50-50 לשרוד על פי הרופאים". 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

למרות מצבה הקריטי, משפחתה מקווה שהיא תחלים, אחרי שהתחילה להראות סימני התאוששות. "הרופאים אמרו שיכול להיות שהם ישאירו אותה בתרדמת בחצי השנה או השנה הקרובה, על מנת שגופה יוכל להחלים", אמרו בני משפחתה. 

הרוצח השקט

אלח דם, הידוע גם בשם הרעלת דם, הוא התגובה לזיהום שבו הגוף מתקיף את איבריו ורקמותיו. הסימפטומים כוללים דיבור קלוש, רעידות, בלבול וחוסר נשימה. זיהום זה יכול לקרות לילדים ולמבוגרים, והוא יכול לסכן חיים. מדובר בסכנה שהורגת כל שנה בבריטניה כ44 אלף בני אדם והיא נחשבת לאחד הרוצחים הגדולים והפחות מוכרים של עולם הרפואה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר