תתחדשו: יש לכם איבר חדש בגוף

טכנולוגיה חדשה הביאה להגדרתו של חלק בלתי מובן בגוף - כאיבר • הוא משמש כדרך מהירה לנוזלים, ובעל פוטנציאל לחקר התפשטות סרטן בגוף

האיבר החדש

טכנולוגיית מחקר חדשה הביאה להגדרה של חלק בלתי מובן בגוף כאיבר בפני עצמו, הגדרה שתסייע לחוקרים לקבל תשובות על שאלות שמהדהדות זה מאות שנים בעולם הרפואה. האיבר, הידוע בשם interstitium הוא האיבר הגדול ביותר בגוף והוא מלא בנוזל המשמש לריפוד שאר האברים בתוך מעטפת העור. במשך שנים שיערו המדענים כי מבנה כזה קיים, אבל הם לא יכלו ללמוד אותו בגלל מגבלות ביכולת הסריקה של האברים הפנימיים, ולכן גם לא יכלו להסביר את פעולתו.

ניל תייז, פתולוג באוניברסיטת ניו יורק שחקר את האיבר המסתורי, גילה את הפוטנציאל של הקשר בין האיבר לבין הדרכים שבהן מתפשטת בגוף מחלת הסרטן. לדבריו "הוא משמש כמו דרך מהירה של נוזלים. כאשר תאים סרטניים חודרים לתוך שכבת האיבר, הם מופצים באמצעותו לאברים אחרים". 

תייז מקווה, כי אם התאים הסרטניים נכנסים לזרם הדם דרך האינטרסטיטיום, הם עשוים להשאיר אחריהם עקבות של חלבונים בתוך האיבר הנמצא בכל הגוף. הרופאים יוכלו לדגום את הנוזל של האיבר ולבדוק את הימצאות תאי הסרטן בתוכו, לפני שהם מגיעים לבלוטות והופכים קטלניים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר