אח שכול: "באקדמיה יש מרצים שכופים דעתם על סטודנטים"

בן בסון, אחיו של סמ"ר גל בסון ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן יוצא נגד מרצה לתקשורת במכללה למנהל שהזמין הארגון להרצות • "שוברים שתיקה לא מעוניינים ליצור שיח ראוי - פעם קודמת הם לא הסכימו להגיע יחד עם ארגון כמו 'האמת שלי' - הם רוצים להיות קול יחיד"

מרצה זימן את שוברים שתיקה במסגרת קורס חובה // צילום: יהושוע יוסף

האח השכול נגד שוברים שתיקה: נציגים של ארגון שוברים שתיקה יגיעו מחר (חמישי) לקורס במכללה למנהל להרצות בקורס עם נקודות זכות. בן בסון, סטודנט במוסד האקדמי ואחיו של גל בסון שנהרג בצוק איתן קרא לחבריו להקים קול מחאה, ואמר: "בואו איתי כדי להשמיע את קולם של כל אלו שכבר לא נשמע אותם לעולם".

מרצה לתקשורת במכללה למנהל הזמין נציגים של ארגון "שוברים שתיקה" כדי להרצות בפני סטודנטים במסגרת קורס עם נקודות זכות. הסטודנטים של בית הספר לתקשורת במכללה למנהל קיבלו הודעה לפיה במסגרת קורס "אקטיביזם תקשורתי ושינוי חברתי" יתארחו מחר נציגות של ארגון שוברים שתיקה לשיחה על מחאה.

כאמור, מדובר בקורס שהוא חלק ממערכת השעות של הסטודנטים והם מקבלים ציון בסופו ולא בפעילות של אחרי שעות לימודים.

 

"מרגיש בעיקר אכזבה"

הדבר עורר את זעמם וכאבם של סטודנטים במכללה ובהם בן בסון, אחיו של סמ"ר גל בסון ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן. "זה מעבר לפוליטיקה ואג'נדה", כתב בפוסט שהעלה וקרא לחבריו למחות נגד הגעת נציגי הארגון למוסד האקדמי "ביום חמישי שוברים שתיקה באים אליי למכללה לדבר פוליטיקה במסווה של 'אקטיביזם חברתי' ואני לא אתן לזה יד! אתם בעד חופש ביטוי? יופי. בואו איתי כדי להשמיע את קולם של כל אלו שכבר לא נשמע אותם לעולם".

בשיחה עם "ישראל היום" הסביר בסון את התנגדותו וסיפר על תחושותיו "אני מרגיש בעיקר אכזבה, באקדמיה יש מגמה שמרצים כופים דעתם על סטודנטים - זה מביא אותך לחשוב פעמיים על כל התבטאות או בחירת נושא בעבודה גמר- כי יש מרצים שמוטים לפי האג'נדה שלהם".

 

"קול בודד באקדמיה"

"להביא את שוברים שתיקה לשיעור במסגרת קורס אקדמי שמקבלים עליו נקודות זכות - זה לא ראוי", ציין. עוד אמר כי "שוברים שתיקה לא מעוניינים ליצור שיח ראוי אלא רק להביא את דעתם - פעם קודמת הם לא הסכימו להגיע יחד עם ארגון כמו האמת שלי אלא רוצים להיות קול בודד.  אנחנו לא מתכוונים לשתוק".  

כזכור בחודש שעבר סגרה פרקליטות המדינה את התיק נגד דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף על תקיפת פלשתיני. הדובר טען כי בעת שירותו הצבאי הכה הכה פלסטיני ב"ברכיות" לפנים ולחזה, שהביאו לידי כך שהוא "דימם והתעלף". בהחלטה נקבע כי מדובר בטענה שקרית וכי יששכרוף בחר מטעמיו להעצים סיטואציה של שימוש בכוח. 

התגובה של המכללה למנהל: המכללה רואה חשיבות רבה בקיומו של דיון אקדמי פתוח, מגוון וחופשי ללא מורא על טקטיקות תקשורתיות לשינוי חברתי, לחיוב ולשלילה. במקביל לדיון עם נציג שוברים שתיקה, תתקיים שיחה עם נציג הארגון האמת שלי כשהסטודנטים רשאים לבחור בין החלופות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר