אהלן המפקדת

לראשונה - אישה בראש תחנת משטרה במגזר הערבי • בערב החג הוכרז על מינוי של שלוש נשים לתפקיד מפקדות תחנה • "מעולם לא הרגשתי שמגבילים אותי", הסבירה סגן־ניצב מירב וגנר, אם לארבע בנות, שתפקד על התחנה בכפר כנא

המפקדות החדשות (מימין לשמאל): אתי בוחניק, מירב וגנר ומרי דניאלי // צילום: יהושע יוסף

במשטרת ישראל הכריזו בערב החג על כמה מינויים חדשים, והמסקרן בהם הפיכתה של סגן־ניצב מירב וגנר לאישה הראשונה שתפקד על תחנת משטרה ביישוב ערבי.

וגנר בת ה־41, ששימשה עד היום סגנית התחנה במשגב, קיבלה את הפיקוד על תחנת המשטרה של מועצת כפר כנא. "אני מביאה איתי ניסיון מתוקף תפקידי האחרון במשגב - שם רוב העיסוק של התחנה הוא בכפרים ערביים. אני דוברת את השפה הערבית ומכירה היטב את המנטליות", הסבירה וגנר ל"ישראל היום".

"לאורך השירות שלי מעולם לא הרגשתי שמגבילים אותי. תפקיד של מפקד תחנה הוא תובעני ומגיע עם אחריות רבה. תמיד יש ויתורים ואיזונים. אני אם לארבע בנות וברור שיש לזה מחיר. מצד שני, הבית שלי מאוד תומך בי".

בסך הכל מונו בערב החג שלוש נשים לפקד על תחנות משטרה - סנ"צ מרי דניאלי מונתה למפקדת תחנת נהריה וסנ"צ אתי בוחניק שקודמה לפיקוד תחנת קריית גת. "מהפכת שילוב הנשים בתפקידי ליבה נמצאת בעיצומה", התגאו במשטרה. "המטרה היא לאפשר לנשים לשלב משפחה וקריירה", הסבירה יועצת המפכ"ל לענייני נשים, תת־ניצב יפעת שקלר. "כשיש שוויון הזדמנויות, יש יותר תחושת ביטחון אצל נשים, וזה משפיע על יכולותיהן להביא לידי ביטוי את עוצמתן. בסבב המינויים רואים שהמדיניות מחלחלת".

על פי נתוני המשטרה, משרתות כיום בארגון 7,556 נשים ו־22,381 גברים. הגידול המשמעותי חל בכמות הנשים בקרב הקצונה הבכירה. בשנת 2012 שירתו בדרגות ניצב־משנה רק 24 נשים, ואילו כיום משרתות בדרגה זו 130 נשים. בדרגת תת־ניצב גדל המספר בחמש השנים האחרונות מחמש נשים לשמונה. עם זאת, סביב שולחן הפיקוד הבכיר יושבת עדיין אישה אחת בין 17 גברים.

כיום משרתות בארגון ארבע מפקדות תחנה, סגנית מפקד מרחב אחת וגם מפקדת מרחב. על שולחנו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מונח בימים אלה לחתימה מינוי נוסף של קצינת משטרה לתפקיד סגנית מפקד מרחב.

הגידול בכמות הנשים במשטרה הוא תוצאה של מדיניות מכוונת של המפכ"ל, רב־ניצב רוני אלשיך, וראש האגף למשאבי אנוש, ניצב גילה גזיאל, שנועדה להרחיב את שילוב הנשים בתפקידי הפיקוד. 

"היום גם גברים לא מוכנים לוותר ומבקשים להיות שותפים להורות", מוסיפה שקלר. "אנחנו מאפשרים זאת גם להן וגם להם. קיימות היום יותר גמישות והבנה. אם נמשיך במדיניות הזו, בעתיד תהיה יותר מאישה אחת סביב שולחן סגל הפיקוד הבכיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר