הידעתם? חרדות גורמות לכלבים להאפיר

ארה"ב: חוקרים השוו בין כלבים צעירים ומצאו כי לחצים וחרדות מאיצים צמיחת שיער שיבה בפרוותם • כלבות מאפירות יותר

כלבות מאפירות יותר בגיל צעיר בגלל חרדות, צילום: Getty Images

ידידו הלחוץ ביותר של האדם: כלבים דומים לנו יותר ויותר, כך מתברר לנו על פי מחקר של אוניברסיטת צפון אילינוי בארה"ב, שמסקנתו - כלבים שפרוותם מאפירה בשלב מוקדם יחסית בחייהם היו נתונים לחרדות ולחצים שונים. החוקרים בדקו והשוו בין כלבים שבעליהם דיווחו כי הם סובלים מחרדות שונות ואימפולסיביות, לבין כלבים שאינם חרדים ונמהרים. טווח הגילאים שנבדק – 1-4 שנים.

כלבים הסובלים מחרדות ברמה גבוהה יותר מאחרים אכן מצמיחים פרווה אפורה בשלב מוקדם יחסית, במיוחד אלה שאינם מגיבים ברוגע לרעשים חזקים או לאנשים ובעלי חיים שאינם מכירים, כך לפי המחקר.

צוות החוקרים בדק בסך הכול 400 כלבים. כל כלב צולם והחוקרים דירגו את צבע הפרווה מ-לא אפורה כלל עד אפורה. בעלי הכלבים מצדם נתבקשו למלא שאלון בו העריכו את רמת החרדות והאימפולסיביות של כלביהם, יחד עם מאפיינים נוספים. התוצאות הצביעו על קשר ישיר בין התנהגות הכלבים לצבע הפרווה.

 

עוד באתר:

עולם עסקים אפלהתנקשות בשידור חיתופעה לאומנית בהר הזיתים: עשרות קברי יהודים הושחתו

נתון מעניין נוסף שעלה מן המחקר הוא שנקבות מאפירות יותר מזכרים, עקב מצבי לחץ וחרדות.

"בהתבסס על שנים של בחינות ועבודה עם כלבים, חשדתי כבר מזמן שכלבים הנמצאים ברמת חרדות גבוהה, מאפירים יותר מהר", כך לדבריו של קמיל קינג, אחד ממשתתפי המחקר. לדברי החוקרים, פרווה אפורה אצל כלבים מתחת לגיל 4, עשויה להצביע על מצב רפואי בעייתי בהמשך.

לממצאים יש השלכות חיוביות, טענו החוקרים: "עכשיו שאנחנו בטוחים לגבי הקשר בין הדברים, ויודעים שרצוי לטפל בבעיות התנהגותיות של הכלבים בשלב מוקדם ולמנוע בעיות רפואיות בהמשך שנובעות מלחצים וחרדות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר