מרגש: הפצוע הקשה של צוק איתן משתחרר

אוהד בן ישי, מי שהוגדר כפצוע הקשה יותר במבצע, משתחרר • אביו: "יש עוד דרך ארוכה לשיקומו המלא"

ממשיך להילחם עד לשיקומו המלא. אוהד בן ישי בבית החולים // צילום: יהושע יוסף // ממשיך להילחם עד לשיקומו המלא. אוהד בן ישי בבית החולים

אוהד בן ישי, אחד הפצועים הקשים ביותר במבצע "צוק איתן" משתחרר סוף סוף לביתו, לאחר שנה וחצי של שיקום. בן ישי יפרד היום (שני) מהמחלקה השיקומית בשיבא, אך ימשיך לבקר באשפוז יום ולהמשיך בתהליך השיקומי.

בן ישי, לוחם באגוז, נפגע בראשו מפצצת מרגמה בקרב בשכונת סג'עייה בעזה. הוא נותח בסורוקה, לשם הגיע במצב קשה עם סיכויי הישרדות קלושים. למרות הציפיות הפסימיות של הרופאים, בן ישי יצא מכלל סכנה, עבר לשיקום בשיבא ועקב בצד אגודל חזר ללמוד לדבר ולצעוד.

"אנחנו שמחים שהשלב הזה הסתיים. אוהד עדיין ימשיך להיות באשפוז יום לתקופה ארוכה עד שיעמוד איתן על שתי רגליו, ילמד לדבר, לקרוא ולכתוב", אומר אביו שמעון בן ישי.

"אנחנו שמחים שהשלב הזה הסתיים ומשנים אווירה וזה חשוב מבחינה מנטלית, זה משמח ומרגש. לגור בבית, לחזור לסביבה הטבעית התומכת, עם הגירויים שיש בבית, גם זה ייתן את חלקו לשיקום. אנחנו אסירי תודה לצוות בתל השומר שעזרו לו להשתקם ולחזור הביתה".

רק חייל אחד נוסף שנפצע בצוק איתן נותר מאושפז בשיקום. "אוהד נשאר כמעט הפצוע האחרון מ"צוק איתן", כל המחלקה שינתה פנים. פעם היתה מלאה בחבר'ה והיום הוא נשאר כמעט האחרון, הוא מאד שמח ומאד רוצה את זה. זה גם בא בתקופה שרוב בני המחזור שלו השתחררו מהצבא והתחילו לטייל, לעבוד וללמוד והשהייה הזו הדגישה את התקיעות שלו, כך שהמעבר הביתה יעשה שינוי חיובי" ,צין אביו בהתרגשות.

"המלחמה של אוהד חזרה לחייו ולתפקוד ממשיכה, והיא רק משנה צורה ופאזה אבל זה עוד לא נגמרה. אנחנו מאד מעודדים ומקווים שהתהליך הזה ימשיך", אומר שמעון. במסיבת הפרידה מאוהד יהיו גם מג"ד אגוז וחבריו לצוות שהתנדבו בבית החולים ובנו פרגולה לרווחת המשתקמים.

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר