ריטלין OUT, ג'ימבורי IN

בעולם בו הפרעת קשב וריכוז היא תופעה נרחבת, בבית ספר כפר שמריהו החליטו על חלופה לריטלין • לתלמידים מותר לצאת מהשיעור, לעמוד בכיתה ולעשות ספורט • יוזם הפרויקט, המורה לספורט יקבל את פרס רקנאטי

במקום ריטלין, עושים התעמלות. בית ספר כפר שמריהו // במקום ריטלין, עושים התעמלות. בית ספר כפר שמריהו

בעידן בו המערכת החינוכית ממהרת להמליץ על עזרים כימיים כדי לשמור על הריכוז של הילדים במהלך היום, ריטלין הפך למצרך הכרחי כמעט בכל בית. בבית הספר המשותף כפר שמריהו חוף השרון, החליטו ללכת על דרך יצירתית יותר בכדי לעזור לתלמידים להתרכז בשיעור ולהמנע מהתרופה. 

"הרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה"

בבית הספר כפר שמריהו תלמידים עושים מתיחות, יוצאים לקפוץ במסדרונות באמצע שיעור, רשאים לעמוד ולא רק לשבת, להתייצב על פיתות יציבה ולדווש על אופניים שמחוברים לשולחן עליו הם לומדים. באמצע שיעור, הם רשאים לעזוב הכול ולבצע תרגילי ספורט באמצעות גומיות וציוד ספורט. 

צילום: איתי דקל

אז מה ההיגיון? המורה לספורט בבית הספר איתי דקל, הגה את הרעיון ומסביר כי "בעידן שלנו, בין אם מדובר בילדים מאובחנים או לא, לכל ילד קשה עד כמעט בלתי אפשרי להתרכז במשך 45 דקות ברצף. לכן בכל שיעור משולבים עזרים ייחודים, שמטרתם לייצר הפסקה יזומה לתלמידים לתת להם את האפשרות לפרוק, להשתחרר, להפעיל את הגוף ולחזור מרוכזים יותר להמשך השיעור". דקל, שהוביל את והגה את הפרויקט, יקבל את פרס רקאנטי על היוזמה הייחודית שהפעיל בבית הספר ועל הרעיון המקורי והייחודי, שמסייע למאות תלמידים. 

"נלחמים להציל את לירן הקטנה"

ביה"ס כפר שמריהו- חוף השרון הינו הראשון והיחיד בארץ שמפעיל פרויקט מסוג כזה. המורים מצידם התקשו בתחילה לקבל את הפרויקט אבל היום התרגלו לשגרת השיעורים והם בעצמם רשאים, בכל שלב של השיעור, להעביר תרגילי מתיחות או תרגילי ספורט לתלמידים. 

פרס רקנאטי למורה היוזם יוענק השנה בפעם התשיעית למורים ועובדים סוציאליים מצטיינים שיזמו פרויקטים בתחום החינוך. מטרת הפרס היא להוקיר ולציין מידי שנה נבחרת של מורים מכל הארץ שבלטה בתרומתה לתחום החינוך, יזמה פרויקטים ייחודיים והביאה לפריצות דרך בנושאים שונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר