"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

על האורז לבדו - דיאטת ניקוי רעלים

הכתבת שלנו ניסתה לחיות רק על אורז ומוצריו במשך 3 שבועות - וזה מה שקרה לה • בלוג

,עודכן
אף אחד לא מת על זה. אולי מת מזה. אורז בלי כלום. צילום: Getty Images

מכירים את התחושה הזו אחרי שהורדתם את הזבל או נגיד, ניערתם את השטיח בחוץ... או למשל, בואו נפנה ללב הבורגני שלכם, אחרי שמחקתם כמות נאה של מיילים מתיבתכם המתפקעת?אז כזאת, רק הרבה יותר עוצמתית, חוויתי בחודש האחרון, במהלכו צייתי בקפדנות לתפריט ״ניקוי רעלים״. התפריט מבוסס בעיקר על אורז ומוצריו (פריכיות אורז, חלב אורז, אטריות אורז) ובהמשך מתווספים מספר ירקות מאוד ספציפיים ולא מרגשים בעליל כמו עלים ירוקים, סלרי, סלק ולימון.

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - בעמוד הלייף סטייל שלנו!

״אני מתה על אורז, אולי אני אעשה את זה גם?"? אז זהו, שלא.כשאסור להוסיף דבר - לא מלח, לא שמן, לא שום דבר שעלול להוסיף טעם, זה לא טעים. נקודה. ואף אחד לא מת על זה. אולי מת מזה.

בוודאי תשאלו, למה שאעשה דבר כזה? אז רק אומר, שאחת לכמה חודשים אני חשה בצורך לעשות איזה restart לגוף ולנפש (ולא, אני לא מחבקת עצים), ובפעם האחרונה שניסיתי את זה - זה ממש עבד.


רוצה לעלות אלי לדירה לכוס מים? //צילום: איריס קורן

מעבר לתחושה הפיזית הקלילה (יש לשתות הרבה מים עם האורז אחרת מגיעים למבוי סתום) והירידה המסוימת במשקל (שבואו נודה, מטרת על נצחית בה טמון האושר האמיתי), הדיאטה הזו מזמנת איזשהו שקט פנימי.

כשאסור לשתות אלכוהול במשך שלושה שבועות, ואסור לאכול בחוץ, החיפוש אחר ריגושים הדוניסטיים שכאלה, שהם הם חיינו (של התל אביביים, הפוחזים), הולך ודועך, ואפשר להישען בנחת על הספה ולצפות בשידורים חוזרים של ״איך פגשתי את אמא״, תוך תקיעת פריכיות דלות נתרן. העולם מחייך אלי, בחיי.

זהירות! אכילת אורז לבדו עלולה להעביר אדם על דעתו//צילום: איריס קורן

החיים שלנו הם משתה אחד גדול. מדהים איך כל פעילות סובבת סביב אוכל ו/או שתייה.נפקדתי מכל אירוע בתקופה הזו: אפשר להזמין אותך לבירה? תעלה אלי לדירה לכוס מים. עוגת יומולדת במשרד? מסתירה בידי את טווח הראיה משל הייתי דוס בשינקין . קפה עם חברות? בשבילי כוס מים עם לימון. רוצה דרינק? רוצה למות.

כך תעברו את החורף בלי להשמין

בשלושת הימים הראשונים מותר לצרוך רק, אבל רק אורז ומוצריו. כאמור, בלי מלח, בלי תבלינים, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום. מחשבות על "הישרדות" (״מה, שם היה להם רק אורז והם התפננו עליו חבל״ז״) מתחלפות במחשבות על השואה (״שם לא היה להם אפילו אורז, אבל אם היה, הם היו מתפננים עליו חבל"ז״) ואיכשהו עוברים שלושה ימים.

אחר כך כל ירק שנוסף לתפריט הוא כמו פרח במדבר, מפריח את השממה ומעורר את החושים (״וואו, זה הגזר הכי טעים שאכלתי בחיים!״). מאחר ואסור להוסיף סוכר או מלח לשום דבר, טעמיהם הטבעיים של המאכלים נחשפים: פתאום מגלים כמה סלק ובטטה מתוקים, איך שעלי תרד קצת מלוחים, ומדהים איך זה שעדיין, לאורז בלי כלום יש טעם של מוות.

בראנצ' בעבודה. נראה שבקרוב אגיש את התפטרותי// צילום: איריס קורן

אחרי שלושה שבועות של שכרון חושים, אני מרגישה באמת יותר נקייה: העור, העיכול, המחשבות החיוביות... אבל אין דבר שישתווה לשניים וחצי הקילו החסרים, אשר יימח שמם וזכרם, ולא נתגעגע אליהם.

בדיאטה? זה מה שיקרה לכם אם תפסיקו לאכול פחמימות

טוב, הייתי ממשיכה לחפור לכם על תהליך הניקוי, ומסבירה מה בדיוק אכלתי ואיך הרגשתי, ואיך שהקוסמוס שולח אלי עכשיו אור ואהבה, אבל הנקניקייה והבירה שהזמנתי בדיוק הגיעו. תם הטקס- נגמר הניקוי, התחיל הלכלוך. סי יו און דה אד'ר סייד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר