"הלחימה רק התחילה": סרטון האימים של דאעש

בסרטון "להבות מלחמה", מאיים הארגון הקיצוני על חיילי ארצות הברית

צילום: מתוך הסרטון // "להבות המלחמה", סרטון האימים של דאעש

ארגון דאעש פרסם סרטון המזהיר את ארצות הברית שהלוחמים מחכים בעיראק, למקרה שברק אובאמה יחליט לשלוח לוחמים למדינה, כפי שהוא ורמטכ"ל ארצות הברית איימו שיעשו.

הסרטון של 52 השניות תחת הכותרת "להבות מלחמה" מראה את החמושים מפוצצים טנקים, חיילים אמריקניים פצועים, וחיילים אחרים שעומדים להיהרג. אז נראים בקליפ דברי אובאמה שאומר שחיילים לא יחזרו לאדמת עיראק, ומסתיים במילים שנכתבות על המסך "הלחימה רק התחילה".

העיתוי של הווידאו, שפורסם היום, מרמז שהוא מגיע כתגובה לדבריו של הגנרל מרטין דמפסי, יו"ר המטות המשולבים, שאמר בעדות בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט, כי אם אסטרטגיית הלחימה הנוכחית בעיראק לא תוכיח את העצמה, הוא ימליץ לשלוח חיילים קרקעית.

רמטכ"ל ארה"ב: לא שולל מבצע קרקעי נגד דאעש

ימים בודדים לאחר שהנשיא אובאמה הציג אסטרטגיה למלחמה בדאעש, החל שלשום צבא ארה"ב להוציא את תוכניתו לפועל בסידרת הפגזות בעיראק. אלא שבוושינגטון כבר מתחיל לחלחל הספק באשר ליכולת להביס את הארגון הקיצוני בתקיפות מן האוויר בלבד. 

רויטרס

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע שלשום כי מטוסי קרב ותקיפה ביצעו שתי סדרות של תקיפות בימים ראשון ושני נגד מטרות דאעש מדרום לבגדד ובסמוך לסינג'ר בצפון המדינה. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בפנטגון הסבירו כי זו הפעם הראשונה שבה חיל האוויר האמריקני מספק סיוע ישיר לכוחות עיראק על הקרקע, בעוד התקיפות הקודמות נועדו כדי להגן על אנשי צוות ואינטרסים אמריקניים. הכוחות העיראקיים ביקשו סיוע לאחר שנקלעו לאש של לוחמי דאעש בשני מוקדים. על פי הודעת צבא ארה"ב, המטוסים השמידו שישה כלי רכב של דאעש בסמוך לסינג'ר ועמדה של הארגון מדרום לבגדד. כל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. 

תוצאות של הפצצה אמריקנית // צילום: רויטרס

"צריך צבא כדי לנצח את דאעש"

בינתיים, בגבעת הקפיטול, סיפק ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, עדות מפתיעה בפני ועדת שירותי הביטחון של הסנאט. דמפסי, שהגיע לשימוע עם שר ההגנה צ'אק הייגל, אמר כי ייתכן שימליץ על שילוב כוחות קרקעיים בלחימה נגד דאעש, אף שהבית הלבן והנשיא פוסלים זאת כרגע על הסף.

"אני מאמין כרגע שהקואליציה (הבינלאומית שמובילה ארה"ב) היא הדרך הראויה קדימה", אמר דמפסי, "אבל אם (דרך הפעולה מהאוויר) תיכשל, ואם יהיו איומים על ארה"ב, אז בוודאי אשוב אל הנשיא ואתן לו המלצה שייתכן שתכלול שימוש בכוחות קרקעיים אמריקניים". כדוגמה לתרחיש שבו ימליץ על שליחת כוחות מיוחדים אל השטח תיאר דפמסי ניסיון של כוחות עיראקיים וכורדיים לכבוש את העיר מוסול מידי דאעש וזקוקים לסיוע. דבריו של הגנרל נפלו על אוזניים קשובות במיוחד בוועדה, בעוד חלק מחבריה סבורים כי כבר עכשיו יש לשקול ברצינות צירוף של כוחות קרקעיים למערכה. "דאעש הוא צבא - וצריך צבא כדי לנצח צבא", אמר הסנאטור ג'יימס אינהוף, הרפובליקני הבכיר בוועדה. 

בתוך כך, בית הנבחרים דן השבוע בחלק נוסף מתוכניתו של הנשיא אובאמה ללחימה בדאעש: בקשתו לאשר אימון וחימוש של הגורמים המתונים באופוזיציה הסורית. חברי הקונגרס צפויים להצביע על ההצעה היום ויהיה מעניין לראות אם בית הנבחרים שבשליטת הרפובליקנים יאשרה ברגע נדיר של אחדות בוושינגטון המקוטבת. 

בסוריה עצמה התפרסם דיווח מעניין: אף על פי שמשטר אסד אינו חלק מהקואליציה הבינלאומית שנלחמת בדאעש, טענה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, כי ראש המועצה לביטחון לאומי בעיראק עידכן את אסד בפעילות האמריקנית נגד דאעש. בבגדד לא אישרו, אך גם לא הכחישו את הדיווח.

ואילו דאעש עצמה הפילה מטוס סורי מעל בירת "הח'ליפות" שהכריזה - כך לפחות טוען ארגון אופוזיציה סורי. על פי הארגון, המטוס התרסק לתוך בית וגרם להרוגים ולפצועים על הקרקע.

המלווה הסורי של סטיבן סוטלוף משחזר: "כך נחטפנו"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר