מבקר המדינה קובע כי חשבוניות פיקטיביות הפכו ל"מכת מדינה" כאשר בחודש אחד נצפו מיליון חשבוניות פיקטיביות בסכום חסר תקדים של 31.5 מיליארד שקלים. חלק מהחשבוניות נבעו מטעויות טכניות אך מערכת רשות המסים לא עשתה די לטיפול בחשבוניות הפיקטיביות "הכבדות", ובשל כך נגרם נזק לאוצר בהיקף של 3.5 מיליארד שקלים.[בגובה של 1% מע"מ].
ממצא מדאיג מעלה כי במע"מ באר שבע נצברו חשבוניות פיקטיביות במצטבר משנים קודמות בסכום אגדי של עשרות מיליארדי שקלים, אך בשל העדר משאבים וכוח אדם הרשות טיפלה רק בחלק מהחשבוניות הפיקטיביות. מה שמדהים, לחלק מהעוסקים החשודים בהפצת חשבוניות פיקטיביות קיבלו ועדיין מקבלים הטבה בדמות פטור מניכוי מס במקור, שצריך היה לבטלם, ואי ביטולם עלול לגרום נזק של ממש בהכנסות המדינה.
ועוד הערה שספגה הרשות, אין מעקב אחר בקשות למניעת הונאות מס כשחלק מהבקשות הוגשו ללא חתימה אלקטרונית.
עוד בדוח מבקר המדינה 2013:
למרות החלטת הממשלה: המשרדים לא עוברים לירושלים
מכס נתב"ג מעניק יחס מועדף לאנשי עסקים
מחדל בטיחותי: אין ביקורת על גז הבישול
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו