LEAP C10 PLUG-IN HYBRID – פלאג אין הייבריד מהפכני. צילום: יצרן

החלה המהפכה ברכבי הפלאג-אין בישראל

אחרי ההתלהבות מרכבים חשמליים מלאים, נראה שהשוק, וגם הצרכנים, מפנים לאחרונה את תשומת הלב לפתרון הכלאיים: דגמי פלאג-אין שמציעים טעינה חיצונית, נסיעה שקטה וירוקה בעיר, ולצד כל אלה טווח וביטחון של מנוע בנזין. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הטכנולוגיה המסקרנת והדגם החדש שהושק לאחרונה בישראל

בשיתוף סמלת

אם בתחילת הדרך רכבים חשמליים מלאים (BEV) סומנו באופן חד משמעי כעתיד התחבורה הרי שבשנים האחרונות נדמה כי המציאות מורכבת יותר, וזאת בגלל התלות בטעינה ציבורית שלא תמיד זמינה, זמני ההטענה הארוכים יחסית, חרדת הטווח, חוסר הוודאות לגבי אורך חיי הסוללות וכן, גם המחירים הגבוהים באופן יחסי.

כאן נכנסים לתמונה רכבי הפלאג-אין ההיברידיים שהופיעו לראשונה בעולם בשנת 2012, עם דגמים כמו ה-Chevrolet Volt ו-Toyota Prius Plug-In.  בישראל השוק נותר נישתי עד תחילת שנות ה-2020, אך מ-2021 נרשמת עלייה חדה בביקוש, בעיקר הודות לכניסת דגמים סיניים במחירים תחרותיים.

LEAP C10 PLUG-IN HYBRID – פלאג אין הייבריד מהפכני, צילום: יצרן

כיום רכבים אלה מתחלקים לשני פתרונות טכנולוגיים: PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) ו-REEV (Range Extended Electric Vehicle). בראשון מנוע בנזין פועל לצד מנוע חשמלי, ולעיתים אף מחליף אותו באופן אקטיבי במהלך הנסיעה, במיוחד בעומס או במהירויות גבוהות. דגמים נפוצים שמבוססים על טכנולוגיה זו הם  CHERY TIGGO 7 PHEVו-JAECOO 7. מערכות PHEV כוללות סוללה בקיבולת בינונית, לרוב בין 10 ל־25 קוט״ש, הניתנת לטעינה ממקור חיצוני, ומנוע בעירה פנימית שתפקידו להרחיב את טווח הנסיעה או לספק כוח נוסף בעת הצורך.

לעומת זאת, טכנולוגיית REEV תוכננה מראש לרכב חשמלי מלא, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד שמטעין את הסוללה בזמן אמת, בלי חיבור מכני לגלגלים. המשמעות היא שהרכב תמיד מונע בחשמל, גם כשנגמרת הסוללה. ואם דאגתם לגבי חווית הנסיעה אז היא זהה לחלוטין לזו של רכב חשמלי – שקטה ונוחה. כמו כן, היעדר חיבור ישיר בין מנוע הבנזין לגלגלים מפשט את המערכת המכאנית, מפחית בלאי ומאפשר למנוע הבנזין לפעול תמיד בטווח הסל״ד האופטימלי לחיסכון בדלק ולהפחתת פליטות.

LEAP C10 PLUG-IN HYBRID – פלאג אין הייבריד מהפכני - צילום מבפנים, צילום: מאתר היצרן

על פי דוח S&P Global Mobility, נתח השוק של טכנולוגיה זו בסין צפוי לגדול ולהגיע לכ-8.7% עד 2027 ודוחות נוספים מצביעים על כך ש גם בשווקים אירופיים ובארה"ב מתגבר העניין בטכנולוגיה זו, בשל הצורך ברכבים המציעים טווח נסיעה גדול וגמישות אנרגטית. למשל, על פי דוח של Straits Research השוק העולמי לרכבי REEV יגדל בקצב שנתי של כ-8.8% בין 2025 ל-2033, ויגיע להיקף של כ-2.97 מיליארד דולר עד 2033. אם הצלחנו לסקרן אתכם - בקרוב יושק אחד הדגמים המסקרנים ביותר,  LEAP C10 PLUG-IN HYBRID, שהוא גרסה היברידית-נטענת של הדגם החשמלי המלא המוכר.

דגם הפלאג אין הייבריד שהושק לאחרונה על ידי יצרנית הרכב הסינית הצעירה מכונה בעולם Ultra Plug-In או אולטרה הייבריד בזכות אותה טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת נסיעה יומיומית על חשמל בלבד, ללא חרדת טווח. מדובר ברכב משפחתי מהקטגוריה המבוקשת  D-SUV שמתאים גם לנסיעות עירוניות שקטות וגם לנסיעות בין-עירוניות ארוכות. מה שמייחד אותו לעומת המתחרים הוא טווח חשמלי מרשים במיוחד של עד 145 ק"מ (לפי תקן WTLP), כל זאת במחיר תחרותי ביחס לדגמים מקבילים בקטגוריה.

C10 גרסת פלאג-אין הייבריד: כל הפונקציות המתקדמות ברכב אחד

גרסת הפלאג-אין זהה מבחינת הגודל והעיצוב לגרסה החשמלית המלאה של אותו הדגם. סביבת הנהג החכמה כוללת מערכת מולטימדיה מרכזית המשמשת לשליטה על כלל מערכות הרכב וישנו דגש על מרחב ונוחות עם כיסא נהג שמתכוונן באופן חשמלי, נפח תא מטען מרשים של 435 ליטר (שניתן להרחבה עד 1,410 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים),

השילוב בין טכנולוגיה לנוחות מתבטא באספקטים נוספים: C10 מגיע עם פונקציות כמו טעינה אלחוטית לטלפון במכשירים תומכים, דלת תא מטען חשמלית, הגה ומושבים מחוממים  ברמת הגימור הגבוהה ומערכת שמע עוצמתית הכוללת 12 רמקולים. מעבר לכך, ניתן לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה, ממצב EV+ לנסיעה חשמלית מלאה ועד Power+  לטעינה רציפה של הסוללה לכל אורך הנסיעה. כמו כן, אחת מנקודות החוזקה הבולטות של דגם זה היא היכולת להתעדכן מרחוק באמצעות טכנולוגיית  OTA (Over The Air) שמאפשרת עדכוני תוכנה שוטפים, בלי צורך להגיע למוסך. מדובר בפיצ'ר מהפכני בתחום הרכב - כזה שמבטיח שהמכונית תמשיך להשתפר ולהתעדכן לאורך זמן.

את כל זה עוטפת מערכת בטיחות מתקדמת הכוללת בין היתר בלימת חירום בזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת מהירות חכמה, התרעה במצב של עייפות, שמירה על נתיב, מצלמת 360° ו-12 סנסורים חכמים שמנטרים את סביבת הרכב ומעניקים לנהג שקט נפשי.

מאחורי ההשקה של ה-C10 בישראל עומדות שלוש שחקניות מפתח: יצרנית הרכב הסינית Leap , שהוקמה ב-2015 ונחשבת לאחת המובילות בגל החדש של רכבים חכמים ואיכותיים במחיר נגיש, קבוצת סטלנטיס הבינלאומית, שאחראית להפצה הגלובלית של המותג במסגרת מיזם משותף בשם Leapmotor International  וחברת סמלת, שתוביל את שיווק הרכב בארץ.

טווח הנסיעה הינו בהתאם לנתוני מעבדה WLTP והצהרות רשמיות של יצרן הרכב. האבזור הינו בהתאם לרמות הגימור השונות לפרטים ומידע מלא באתר היבואן – לחץ כאן

בשיתוף סמלת