לצדנו במלחמה, לצדנו באזרחות: דרכון גרמני –עשרות אלפי זכאים בישראל.

בזכות מהפכה מרשימה בחקיקה הגרמנית נכנסו המוני ישראלים למעגל הזכאות לאזרחות גרמנית, אחת המדינות המובילות והמשגשגות ביותר ביבשת אירופה

עו"ד ניר לנקר. צילום: נימרוד כהן
  

בשיתוף עו"ד ניר לנקר

עו"ד לנקר שופך אור על כל מה שצריך לדעת לקראת תהליך קבלת אזרחות גרמנית.

מתחילת מלחמת חרבות הברזל גרמניה עמדה לצידה של ישראל, הן במלחמה נגד אנטישמיות והן בגינוי חמאס. בזכות מהפכה חוקתית מרשימה שהתרחשה במדינה האירופאית המובילה, גרמניה גם מאפשרת להמוני ישראלים להשיג את אחד הדרכונים המבוקשים באירופה.

מעוניינים בדרכון גרמני? ריכזנו עבורכם מידע מהימן שסיפק לנו עו"ד ניר לנקר, ממגדל אלקטרה סיטי ברחוב הרכבת 58 בת"א, אשר עוסק מעל ל-20 שנים בתחומים משפטיים שונים בין ישראל לגרמניה, בקיא בכל הפרטים ומתמחה בבקשות לקבלת אזרחות גרמנית.

"לדרכון גרמני יתרונות רבים" עו"ד לנקר משתף, "גרמניה נחשבת לאחת המעצמות האירופאיות הגדולות ביותר מבחינה כלכלית, מדינית, חברתית ותרבותית. אם כבר הולכים למהלך של דרכון אירופי, אז עדיף ללכת על המדינה החזקה ביותר".

בנוסף, דרכון גרמני יהפוך אותך גם לאזרח האיחוד האירופי, עם כל היתרונות הטמונים בכך. בעלי אזרחות גרמנית ייהנו מכלל התנאים הסוציאליים הניתנים לאזרחי האיחוד האירופי בכלל ולאזרחי גרמניה, כשבין ההטבות ניתן למצוא לימודים חינם בגרמניה, תנאים סוציאליים, מענקים, קבלת משכנתאות, אפשרות של השקעות, רכישת נכסים ועוד.

כמו כן, אתם לא תדרשו להוציא ויזה בטיסה לארה"ב, אוסטרליה או ניו זילנד. ומבחינת אופק תעסוקתי לכם ולילדכם? באמצעות דרכון גרמני תפתחו אפשרויות נוספות גם מעבר לים.

"קצרה היריעה מלהסביר על כלל היתרונות, אבל כפי שרואים ברשימה המצומצמת הזאת, הם משמעותיים ומשני חיים", סיכם עו"ד לנקר.

"מעגל הזכאים לאזרחות הורחב לא מזמן ,כאשר גרמניה יצאה בשורה של תיקוני חקיקה, במטרה לנסות ולתקן את העוול ההיסטורי שנגרם לעם היהודי. באוגוסט 2021 שעברה נכנס לתוקפו תיקון בחוק האזרחות הגרמני, שהגדיל בצורה משמעותית את מספר הזכאים הישראלים לדרכון גרמני" מסביר עו"ד ניר לנקר וכמו כן מפרט את ההקלות:

- מי שהינו צאצא רק למי שהיה/הייתה תושב/ת קבע בגרמניה, אך לא אזרח/ית גרמניה (לדוגמא צאצא לאזרח/ית פולין או חסר אזרחות), יוכל תחת תנאים מסוימים מאוד לקבל אזרחות גרמנית.

- האפליה כנגד צאצאי נשים גרמניות שהייתה קיימת שנים רבות, בוטלה למעשה.

- גם מי שהם צאצאים לגבר גרמני ונולדו ללא נישואים בינו לבין אימם, יוכלו לקבל אזרחות גרמנית.

"חשוב לדעת שאתם מתחילים את הליך הבקשה בצורה מסודרת, ובסיוע גורם שמכיר את ההליך ויספק לכם את השירות המקצועי והמסור ביותר", ציין עו"ד לנקר ממשרד עו"ד ונוטריון לנקר-ירדני, המתמחה בהוצאת דרכונים ואזרחות גרמנית.
עוד מדגיש ומזהיר העו"ד כי בשל הביקוש הרב לדרכון גרמני בשנה האחרונה, צמחו לאחרונה כמו "פטריות אחרי הגשם" משרדי עו"ד, עסקים וחברות, שאינם מנוסים כלל בנושא, חלקם אף אינם עו"ד ו/או אינם דוברים את השפה הגרמנית על בוריה, והם עלולים להוליך שולל את אלו המבקשים דרכון.

לפני שמתחילים את התהליך המורכב, כדאי וצריך לבדוק את "רשימת עו"ד של השגרירות הגרמנית". שגרירות גרמניה בישראל, בצעד מאוד אחראי ומקצועי מצידה, הכינה רשימת עו"ד באתר השגרירות, אשר מתמצאים בנושאים משפטיים שונים ושולטים בשפה הגרמנית. מומלץ בחום רב לעיין ברשימה זו לפני שיוצאים לדרך ולהתחיל בהליך רק עם אחד המשרדים המופיעים שם.

בניגוד למשרדים אחרים העוסקים בתחום, אשר שולחים את הלקוחות לבצע את כל הפרוצדורה או חלקה בעצמם, במשרדים מקצועיים ואיכותיים כמו של עו"ד לנקר, אתם תספקו פעם אחת בלבד ייפוי כוח, תחתמו על מסמכים - ואת המרוץ סביב המסמכים והבירוקרטיה יבצעו אנשי המקצוע במשרדו עד קבלת האזרחות.

האם עדיף לעבוד מול חברה או עורך דין? עבור עו"ד לנקר התשובה פשוטה: "הרבה חברות ומשרדי עורכי דין פועלים בתחום בקשת אזרחות. החברות מתנהלות תחת עוסק מורשה או חברה בע"מ, כך שאם חברה נסגרת, נעלמת או מתרשלת אין ממי להיפרע. עורך דין שחס ושלום יפעל כך מסתכן באיבוד רישיונו, לכן תמיד עדיף לבחור בעורך דין מוסמך".

עו"ד לנקר מסכם: "בעת הזאת, כשעם ישראל עובר תקופה כל כך קשה, משמח לראות שיש לנו בעלות ברית כמו גרמניה, שעומדת איתנה לצידנו ותומכת במאבקינו ובמאבק נגד האנטישמיות המתפשטת ברחבי אירופה. להחזיק דרכון נוסף זה תמיד יתרון, בכל תקופה, ואם להחזיק דרכון נוסף, אז מה יותר טוב מלהחזיק אחד של אחד מידידתנו הגדולות, שהיא גם אחת המדינות המשמעותיות בעולם. מגיע לכם, לנו, להיות חלק".

משרד עו"ד ונוטריון לנקר-ירדני. רח' הרכבת 58 (מגדל אלקטרה סיטי) ת"א.
טל': 03-5052141. לאתר המשרד, לדף הפייסבוק.

בשיתוף עו"ד ניר לנקר

כדאי להכיר