כלכלת האהבה: הישראלים נדיבים יותר מבחו"ל? ומי משקיע יותר, גברים או נשים?

ט"ו באב בפתח ואיתו כמובן מגיעות ההשוואות והנתונים, מי יותר ג'נטלמנים, הישראלים או הצרכנים בחו"ל. האם גברים ונשים משקיעים אחד בשני באותה המידה? ובכלל מה גברים ונשים אוהבים לקבל? ומה הוא הטרנד ששינה לגמרי את הדרך שבה אנחנו תופסים את יום האהבה

ג׳נטלמן סט יין יוקרתי 6 כוסות קריסטל מחיר 229 ש"ח צילום: יח"צ

בשיתוף מקסימדיה מערכות שיווק

מתוק לו מתוק לו

סקר שנערך על ידי ארגון המסחר הקמעונאי האמריקאי (NRF), מציג את המגמות הכי בולטות בתחום המתנות שמוענקות ב'וולנטיינ'ז דיי", נכון לשנת 2023. בראש ובראשונה, נמצא כי קטגורית המתנות הכי פופולרית בקרב האוהבים היא ממתקים, ועומדת על 57%. לאחר מכן, נמצאת קטגוריית כרטיסי הברכה עם היענות של 40% מהאוהבים.

ג׳נטלמן מצית זיפו סמל אהבה זהב מעוטר_מחיר 399 ש"ח צילום יח"צ,

בהמשך, ניתן למצוא את קטגוריות הפרחים (37%), קטגורית התכשיטים (21%) ולבסוף גם קטגוריה שלא עוסקת במוצר מוחשי כלשהו אלא בבילוי בערב החג (32%).

ג׳נטלמן_שעון יד ג'י שוק GA2100-4A קרבון מחיר 499 ש"ח צילום יח"צ,

כרטיס ברכה וולנטיינ'ז לחתול?

מבחינת הייעוד של המתנות, רבים קונים מתנות לכמה אנשים ולא רק לבני ובנות הזוג. לפי הסקר, כ- 87% מהאוהבים קנו מתנות שמיועדות לבן/בת זוג, כ-58% מהם קנו מתנות לבני המשפחה, כ-32% קנו מתנות לחיות המחמד שלהם, לחברים (29%), למורים ולחברים מהכיתה (25%) ואפילו לקולגות במקום העבודה (17%).

נתוני הסקר מראים שמי שמשקיע הכי הרבה במתנות לוולנטיינ'ז הם אנשים בגילאי 35-44, והסכום הממוצע שאלה משקיעים עומד על 335.71 דולר.

האהבה פורחת

אולי המחווה הכי הוליוודית וקלאסית, כזאת שהיא גם פשוטה וגם מרגשת, היא קניית פרחים. נראה שהפרחים שומרים על הפופולאריות שלהם כאשר על פי נתונים שפרסם אתר Rio Roses הצרכנים בארה"ב הוציאו 2.3 מיליארד דולר על פרחים. על פי הנתונים, פרח אחד שמר על הפופולאריות שלו במיוחד, כאשר 70% מהפרחים שנקנו היו שושנים אדומות.

מה הישראלים קונים שאוהבים _טו באב 23 נתונים על פי רשת גנטלמן,

מה המצב בארץ?
על פי נתונים של רשת המתנות ג'נטלמן, בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהיקף ההשקעה של הצרכן במתנות לט"ו באב. כאשר רוב הצרכנים (68%) עדיין מעדיפים לקנות את המתנות בחנות עצמה, לעומת 32% שקונים באתר האינטרנט.

המתנות הפופולאריות ביותר משתנות בהתאם למגדר של מקבל וגם של קונה המתנה. כך למשל, על פי נתוני ג'נטלמן הקטגוריות שנשים הכי אוהבות לקנות לגברים הן : תכשיטים, ארנקים, שעונים, עטים ותיקים. שעונים ועטים נמצאים גם ברשימת הקטגוריות שגברים הכי אוהבים לקנות לגברים, לצד קטגוריות נוספות: משחקים (שש בש פוקר), מצתים, מוצרי גילוח, אביזרי עישון ומוצרי קמפינג.

ג'נטלמן_שעון יד פיליפ פליין PP-PWBAA0722_2899 ש"ח צילום: יח"צ,

גם בגזרת המתנות לנשים ניתן לראות שוני בהתאם למגדר של הקונה. כאשר גבר קונה לאשה מתנה, הקטגוריות הפופולאריות ביותר הן: משחקי אהבה, פסלי נוי, מכשירי עיסוי, שעונים ומעמדים משרדיים.

פעמוני אהבה ברשת ג'נטלמן 29 ש"ח צילום: יח"צ,

מעמדים משרדיים ושעונים, נמצאים גם ברשימת הקטגוריות שנשים מעדיפות לקנות לנשים, לצד קטגוריות נוספות: פריטי עיצוב ותכשיטים, עטים וגאדג'טים.

טו באב באתר אסנס פרפיום _מותגי הבישום משיקים קולקציות יוניסקס צילום: אסנס פרפיום,

גם הבשמים, שנחשבים באופן מסורתי לקטגוריה פופולארית ביום האהבה, שומרים על מעמדם, "לקראת ט"ו באב אנחנו רואים עלייה של 20-25% במכירות הבשמים" מסביר ליעד רון מבעלי אסנס פרפיום: "בשונה מוולנטיין שבו שיעורי הקניות של גברים ונשים הם שווים, בט"ו אב אנחנו רואים בעיקר גברים שקונים בשמים לנשים" מסביר רון.

קרנבל יצירות קולקציה חדשה של האמנית קרן קופל להשיג ברשת ג'נטלמן צילום : יח"צ,

ומה לגבי ההתנהגות של הצרכן הישראלי? "הצרכן הישראלי מגיע בדרך כלל מאוד מוכן לקנייה. יש לו מסגרת תקציב ובדרך כלל הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ברמת המוצר, או לכל הפחות ברמת הקטגוריה" מסביר טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן. כמובן שיש גם מתלבטים, לכן אנחנו נערכים עם מערך מתוגבר של כוח אדם בתקופת ט"ו באב כדי לסייע למי שפחות מגובש, לבחור את המתנה המתאימה ביותר. באופן כללי, ניתן לומר שלצרכן הממוצע יש מודעות גדולה מאוד בין אם היא נובעת מידע כללי (למשל הכרת עולם השעונים והתכשיטים) או ממחקר מקדים שהוא ערך טרם הקנייה". מסכם רז.

גם בארץ, לא רק אהבה רומנטית
טרנד שהתחיל בוולנטיין בחו"ל והפך נפוץ גם בטו באב בישראל הוא, הפיכת החג לאוניברסיאלי, כזה שחוגג את כל סוגי האהבה ולא רק אהבה רומנטית. "כיום בט"ו באב, אנחנו רואים שיום האהבה התרחב. אנחנו רואים בילויים משפחתיים, הורים וילדים, סבתא ונכדים וכו'. " מסביר דותן שלום מנכ"ל קניון שער הצפון.

גם העובדה שמדובר בתקופת חופש גדול מביא ליותר פעילות, "החיבור בין טו באב, שהוא כבר לא חג רומנטי נטו אלא רחב יותר, יחד עם החיבור שלו לחופש הגדול, מוביל לקפיצה משמעותית במספר המבקרים" מסביר אורי האבל מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים.

מגמה נוספת שניכרת, שמקורה גם כן בחו"ל, היא העדפת חוויות כך למשל במרינה הרצליה, מדווחים על העלייה בביקוש שיט רומנטי בלב ים לכבוד האהבה,

 הרבה מאוד זוגות מעדיפים ללכת על חוויה ייחודית. יש משהו בשילוב של ים, שקיעה והפלגה שבא בקנה אחד עם רומנטיקה, ולכם אנחנו רואים עלייה בביקוש ביום האהבה" מסביר ארז לזובר מנכ"ל החברה לפיתוח תיירות בהרצליה.

תופעה מפתיעה נוספת שנרשמת בט"ו באב, וכזו שעולה בקנה אחד עם התיעדוף של חוויה על פני מוצר, היא הפופולאריות העולה של מגשי פירות אהבה. "בסופו של דבר, מגשי פירות, על אף שהם לא המתנה ה"קלאסית", משלבים אסתטיקה וחווייתיות ומדובר במחווה רומנטית פופולארית במחיר אטרקטיבי " מסביר רון שטרית, מנכ"ל מושבניק עד הבית המספקת פירות וירקות מהחקלאי לצרכן.

בשיתוף מקסימדיה מערכות שיווק

כדאי להכיר