יוסי אומיד מוביל התחדשות עירונית בשכונת קרית משה ברחובות

ברבות מערי ישראל, ישנן שכונות שבהן התחדשות עירונית איננה בגדר מותרות, כי אם צורך בסיסי. העיר רחובות בהחלט עונה להגדרה זו. משרדו של עורך דין אומיד הטביע את חותמו בעיר, במספר פרויקטים משמעותיים. שכונת קריית משה ברחובות, הוקמה בשנות ה-50 של המאה הקודמת והיא אחת השכונות הוותיקות בעיר.

יוסי אומיד צילום : יח"צ

בשיתוף עו"ד יוסי אומיד

השכונה מתאימה מאוד להליך של התחדשות עירונית, וכפי שמציין עו"ד יוסי אומיד: "התחדשות עירונית בישראל היא בגדר הכרח, ושכונת קריית משה מייצגת את הנושא באופן הבולט ביותר". במסגרת ההתחדשות עירונית אשר תתרחש בשכונת קריית משה, מקודם כעת הפרויקט ברחוב גבריאלוב, בבניינים 31 עד 33.

ליווי דיירים בפרוייקטים של התחדשות עירונית

לעורך דין יוסי אומיד ניסיון רב שנים בייצוג הדיירים בפרוייקטים של פינוי בינוי ושל התחדשות עירונית. אולם, מעורבותו של עו"ד אומיד בפרויקט, אינה מסתכמת בליווי משפטי של הדיירים. המשמעות של ליווי פרויקט כזה היא עמוקה ומורכבת, והיא כוללת התייחסות לקהילות השונות בשכונה, זיהוי הצרכים הייחודיים לדיירים, וליווי מעטפת על בסיס קבוע. כך, עורך דין אומיד יצר קשר עם הקהילה האתיופית בשכונה, שכוללת מספר רב של דיירים שרכשו בשכונה דירות בשנות ה-90.

עו"ד יוסי אומיד דאג שבני הקהילה ילוו על ידי עורך דין דובר השפה האמהרית, על מנת לוודא שבני הקהילה יבינו את כל המשמעויות הנלוות לפרויקט מורכב כזה. בנוסף, יש להתייחס לתחזוקה של המבנים הישנים עד להוצאת הפרויקט לפועל. כל היבט כזה דורש התייחסות אישית של עו"ד אומיד, עם כלל הנציגויות והדיירים בשכונה.

הערך של התחדשות עירונית שמביא עו"ד אומיד לשכונה

כל פרויקט של התחדשות עירונית, מייצר ערך רב לבעלי הדירות, וגם לרשות המקומית שבה מתנהל הפרויקט. הדיירים כמובן, מקבלים דירות חדשות, חדישות וגדולות יותר מהדירות הנוכחיות. פרוייקט שכזה גם לשכונה עצמה לגדול ולהתחדש, מה שמייצר מקומות תעסוקה נוספים, טיפוח פני העיר, והגשמת החזון של הרשות המקומית. למרות ערך רב זה, דיירים לא תמיד ממהרים להשתתף בפרויקט כזה. לעורך דין יוסי אומיד ניסיון רב בייצוג דיירים בהסכמי פינוי בינוי, ולכן הוא מודע לתהליכים הפנימיים של הדיירים, ויודע כיצד להביא לידי ביטוי את מימוש הרצון שלהם.

עו"ד יוסי אומיד והמיזם ברחוב גבריאלוב ברחובות

המיזם ברחוב גבריאלוב ברחובות מייצג מטרה חשובה בפיתוח העיר והגשמת הרצון של הדיירים. גם בפרויקט זה, וידא עורך דין אומיד כי בני משפחה של הדיירים המשתתפים בפרויקט, יוכלו לרכוש דירות חדשות בהנחה בפרויקט שעתיד לקום. דבר זה יאפשר לבני המשפחה לגור בסמיכות למקום בהם גדלו, ושומר על הקהילתיות החשובה מאוד לדיירים.

עו"ד יוסי אומיד והמיזם בשכונת מילצ'ן ברחובות

עו"ד אומיד מייצג את הדיירים בפרויקט נוסף בעיר רחובות, בשכונת מילצ'ן. הפרויקט כולל מאות משפחות המשתתפות בפרויקט, כאשר העירייה מקדמת תכנון של יותר מ-1,000 יחידות דיור. גם בשכונת מילצ'ן, יקבל כל דייר דירה גדולה יותר, תוך שיפור פני העיר והבטחת אפשרות לרכישת דירה בהנחה על ידי בן משפחה.

עו"ד אומיד מציין כי הפרויקט בשכונת מילצ'ן, מקודם על ידי ועדה ממשלתית מיוחדת, שמטרתה קידום מהיר של תכנון לפרויקטים בהיקפים גדולים (הותמ"ל).

בשיתוף עו"ד יוסי אומיד

כדאי להכיר