יוני צביק, סמנכ"ל מוצר ומייסד Papaya Gaming | צילום: איתן טל

“הגעתי למקום שבו אני מגשים את עצמי“

כש-Papaya Gaming הציעה ליוני צביק להצטרף לצוות המייסדים הוא זיהה חברה צעירה עם פוטנציאל רב שעושה את צעדיה הראשונים. כיום, כשהיא מובילה בתחומה, הוא משרטט את הדרך לשם ומסביר מדוע ההצלחה קשורה הדוקות גם לאשתו

בשיתוף Papaya Gaming

את יוני צביק, סמנכ“ל המוצר של Papaya Gaming אני תופס לשיחה כשהוא על ארגזים. זהו היום האחרון לפני שהחברה עוברת ממשכנה הנוכחי למשרד גדול יותר. “בשנה האחרונה מצבת העובדים גדלה בצורה חסרת תקדים, לכן שכרנו מתחם משרדים חדש המתפרש על פני שלוש קומות אשר יכיל את 160 עובדי החברה ויאפשר צמיחה“.

Papaya Gaming מפתחת משחקי קז’ואל המותאמים לסמארטפון ומאפשרת לשחקנים להתחרות זה מול זה בטורנירים מבוססי יכולת (Skill-based tournaments) ולהרוויח כסף אמיתי מניצחונותיהם.

המצב הכלכלי בשוק לא פגע בחברה?

“השנה הנוכחית היא הוכחה נהדרת ליציבותה של Papaya Gaming. בעוד שחברות טכנולוגיה רבות ברחבי העולם הושפעו קשות מהמצב הכלכלי, אנו המשכנו לשבור שיאים. הצמיחה מתבטאת בגידול ניכר במספר המשתמשים היומיים במשחקינו ובהכנסות שגדלות באופן תדיר גם הן. אך היא אינה מסתכמת בכך. בשנה האחרונה שלושה מארבעת המשחקים שלנו כבשו את טבלאות ההורדות בקטגוריה התחרותית ביותר בחנות האפליקציות האמריקאית, דבר שלא ראיתי בכל שנותיי בתעשייה“. עוד מוסיף צביק “בעזרת ניהול נכון הצלחנו להימנע ככל הניתן ממשברים גדולים, וכאשר נתקלנו בכאלו ידענו להתכנס, להיעזר ביועצים חיוניים במידת הצורך ולייצר מפת דרכים אפקטיבית לצליחתם“.

לקחת את החזון ולהוציא אותו לפועל

יוני צביק הגיע לתפקידו הנוכחי די במקרה. חבר ביקש ממנו להצטרף לפגישה עם מייסדיי החברה, אוריאל בכר, אנדרי בירמן ואלכס ליאכובצקי, והפגישה הייתה מוצלחת מאוד. במהרה ביקשו המייסדים מצביק להפוך ליועץ קבוע וזמן קצר לאחר מכן צירפו אותו כחבר הנהלה, על תקן מייסד בעצמו. את הגיוס הראשון של Papaya Gaming הם כבר עשו ביחד. כיום, כשהוא סמנכ“ל מוצר המנהל מספר מחלקות ואחראי על עשרות עובדים, הוא נזכר בהתחלה המאתגרת.

“המעבר לחברה צעירה ולא מבוססת אינו היה דבר של מה בכך עבורי וכרך עמו סיכונים רבים בהתחשב בכך שאשתי ואני מגדלים שלושה ילדים. אבל למרות שהמוצר עוד לא עבד האמנתי בחברה, ברעיון שלה ובאנשים העומדים בראשה והצטרפתי אליהם ללא היסוס. בעזרת הידע הרב שצברתי לאורך שנותיי בתחום, הגדרתי את המודל העסקי של החברה וסייעתי לבנות את כלכלת המוצרים. כשהתחלנו, הייתה חברה אחת ותיקה בתעשייה, שהמוצרים, הפלטפורמה והמודל העסקי שלה היו מיושנים. בשונה מהם, האמנתי שהדרך הטובה ביותר לספק חווית משחק חדשנית ואיכותית תהיה לשים בקדמת הבמה את הגיימיפיקציה והמונטיזציה. התיאוריה שלי הייתה שנראה יותר ויותר משתמשים שמאמצים את הקונספט, המשלב בידור עם אפשרות לרווח כספי. שיטת העבודה שלנו הוכיחה את עצמה ואפשרה לנו להתמקם במקומות הראשונים בטבלאות המשחקים. אחרינו קמו חקיינים, רובם מסין, חלקם מישראל - ונוצרה תעשייה של ממש. היום לפחות חצי מרשימת ה-25 Top מורכבת ממשחקים מבוססי יכולת, כשאנחנו מובילי השוק. אני מרגיש שהייתי חלק משמעותי מיצירת ז׳אנר המשחקים החדש הזה“.

ובכל זאת, בוודאי יש גם אתגרים.

“הענף שלנו חווה ירידות חדות ושוויין של חברות גדולות, ביניהן גם מתחרות שלנו, צנח. בתקופת הקורונה השוק התנפח ללא פרופורציה. זה בא לידי ביטוי ביזמים שהגיעו עם רעיון בלבד, וללא מוצר מוחשי גייסו לפי שווי של מיליוני דולרים. הדבר התבטא גם בחברות שיצאו לגיוסי SPAC שלא תמיד שיקפו את שווין הריאלי. אז כמו תמיד, בסוף האוויר יוצא מהבועה והחברות ששורדות הן המקצועיות ביותר, אלו שיודעות מה הן עושות וחושבות לפני כל צעד שהן נוקטות. הקושי העיקרי שלנו היה למצוא מקום במשרד לכל העובדים החדשים. בכדי לתת מענה לבעיה אימצנו את טרנד העבודה ההיברידית וקבענו נוהל של יום עבודה אחד בשבוע מהבית, לא יותר. אנחנו מאמינים שכשהמשרד מלא בעובדים ישנה הפריה הדדית והעובד יותר נגיש וקל לפנות אליו. טוב שיש אפשרות גם לעבוד מהבית אבל אין תחליף לעבודה עם אנשים במשרד, בפגישות פנים אל פנים, לשיחות המסדרון. כך מזיזים דברים מהר יותר“.

מה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלך?

“רבים מאתנו חווים את תסמונת המתחזה. מדובר במצב בו אנו שואלים את עצמנו האם אנחנו באמת יודעים מה יעודנו בחיים, האם אנחנו מספיק טובים והאם האופן בו המעסיק תופס אותנו משקף את מי שאנחנו באמת. לפני מספר שנים כשהייתי יועץ עצמאי, נפל לי האסימון והבנתי כמה הידע שלי בעל ערך והופך אותי לטאלנט מבוקש כשקיבלתי הצעות מחברות רבות ברחבי העולם. זה הוכיח לי שאין מדובר במקריות או מזל, אלא ביכולת והישגים אותם אצליח לשחזר בכל מקום אליו אפנה. היום אני מרגיש שהגעתי למקום שבו אני מגשים את עצמי. עוד הבנתי עד כמה אשתי, ליהי, היא חלק מהותי מההצלחה הזו. בלעדיה לא היה לי סיכוי להגיע למעמד הנוכחי שלי. בתחילת דרכי ב-Papaya היא עשתה ויתורים רבים עבורי שאינם ברורים מאיליהם. היא קיבלה בהבנה ובסבלנות את הירידה במשכורת לטובת הגשמת הפוטנציאל שלי והכילה בהבנה את השעות הרבות בהן נעדרתי מהבית בשל העבודה האינטנסיבית. היום אנחנו שמחים לראות שזה השתלם. במשך 20 שנה - מתוכם 11 כזוג נשוי - היא תמיד נמצאת שם, תומכת, ובעיקר מאמינה בי“.

 

ת.ז

יוני צביק – סמנכ“ל מוצר Papaya Gaming

גיל: 40

מצב משפחתי: נשוי + 3

מקום מגורים: הרצליה

השכלה: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ופרסום, תואר ראשון משפטים.

תפקידים קודמים: ניהול מוצרים בחברות הגיימינג המובילות בשוק.

תחביבים: משחק כדורגל, רכיבת אופנוע, אספנות של פריטים שונים.

מוטו מוביל:

Work hard in silence, let success be your noise

חלום אישי שרוצה להגשים: לבנות את בית חלומותיי במושב בשרון, כשילדיי עוד קטנים, ולנסוע עם המשפחה לטיול של שנה-שנתיים בחו“ל.

בשיתוף Papaya Gaming