סטארטאפ ישראלי מוביל את המהפכה הבאה בתעשייה – מעבר להדפסה בתלת מימד

חברת Massivit 3D מחליפה את שיטות הייצור המיושנות בהדפסת תלת-מימד דיגיטלית. “בעזרת הטכנולוגיה והמוצרים החדשניים של מאסיבית אנחנו יודעים לטפל בחסמים בהם נתקלת התעשייה המסורתית“ מבטיח המנכ“ל ארז צימרמן

ארז צימרמן, מנכ"ל Massivit 3D, צילום: יח"צ

בשיתוף Massivit 3D

ללא רבים מכירים את המושג מג“ח, אך עבור ארז צימרמן, מנכ“ל חברת Massivit 3D, מגלמים ראשי התיבות האלו הצהרת כוונות שלפיה הוא פועל: מהירות הדפסה, גודל וחלקים סופיים. אלו הם שלושת הנדבכים עליהם בנויה הדפסת תלת המימד ולאורם פועלת החברה. Massivit 3D המציאה ופיתחה תהליך דיגיטליזציה של ייצור תבניות וחלקים סופיים מחומרים מרוכבים המתנהל במהירות גבוהה בהרבה מהמתחרים בעולם. המדפסות שפיתחה החברה מדפיסות במהירות של פי 30 מכל טכנולוגיה אחרת בתעשייה. כך ניתן להדפיס מגוון רחב של תבניות וחלקים הדרושים לתעשיית הרכב ולתעשיות אחרות, גם חלקים בהתאמה אישית וגם תבניות שבהן ניתן להשתמש מייד בפס הייצור. השימוש בטכנולוגיית התלת מימד של מאסיבית מקצר ומייעל באופן משמעותי תהליכי ייצור.לחברה יש למעלה מ 50 פטנטים על הטכנולוגיה שלה.

שנת 2022 הייתה משמעותית במיוחד עבור החברה, שכן במהלכה היא השיקה מוצר פורץ דרך נוסף: מדפסת Massivit 10000, בה מיושמת טכנולוגיה חדשנית בשם Cast in Motion. טכנולוגיה זו מאפשרת הדפסת תלת-מימד ביציקה תוך תנועה של חומרים בסטנדרט תעשייתי. כחצי שנה לאחר ההשקה למוצר יש 28 הזמנות מחברות ברחבי העולם. לא עניין טריוויאלי למוצר עם תג מחיר שנע בין 600,000 ל-800,000 דולר.

“ה-Massivit 10000 היא עוד נקודת ציון משמעותית בדרך שלנו להעביר ייצור של גופים גדולים משיטות מסורתיות ומיושנות לייצור דיגיטלי באמצעות הדפסת תלת-מימד“, אומר צימרמן. “בתקופת הקורונה העולם התחיל להבין שהייצור צריך להתבצע כיום בצורה אחרת ושעליו להיות מבוזר. בעזרת המדפסות שלנו ניתן כעת לייצר חלקים באופן מקומי ובנקודות מרוחקות. חברה יכולה לפרוס 30 מדפסות ברחבי אירופה ובכל נקודה לייצר חלקים מסוימים. זהו חלק מהמהפכה התעשייתית הרביעית Industry Standard 4.0.  אם ניקח כדוגמה את חברת הרכבות הצרפתית - יש לה מדפסת שלנו שבה היא מייצרת חלקי חילוף. אם לקטר נשבר הפגוש הקדמי - בעבר היה צורך להזמין את החלק הזה ממקומות מרוחקים ולהמתין עד שהוא ייוצר ויישלח. המשמעות הייתה נזק כלכלי גדול מאוד, שכן בינתיים הקטר עומד ללא שימוש. כיום חברת הרכבות מדפיסה את החלק הזה בעצמה ותוך 24 שעות מחזירה את הקטר לפעולה. כך עושות - ויעשו - גם חברות רכב וחברות ספנות שישתמשו במדפסות החברה. במקביל אנחנו מתרחבים לעולמות ותחומים חדשים“.

מהם ההישגים המשמעותיים ביותר של הקדנציה שלך עד כה?

“הנפקת החברה בבורסה בישראל. קיבלנו את אמון הציבור בחזון ובטכנולוגיה שלנו - מה שמאפשר לנו להוציא לפועל את התוכניות ארוכות הטווח שגיבשנו. גיוס ההון מאפשר לנו להמשיך לגדול, להרחיב את פעילותנו ולייצר עוד מקומות עבודה ומוצרים. מבחינתי זה הישג משמעותי בקריירה שלי“.

השילוב המושלם בין התעשייה המסורתית להיי-טק

לאחרונה ביקר צימרמן אצל לקוח בארצות הברית, שאחד מקווי המוצרים הבולטים של הלקוח הוא ייצור אמבטיות. הלקוח נתקל במחסור גדול בעובדים במפעל דבר המקשה מאד את הייצור. רכישת מדפסת ה-Massivit 10000 אפשרה ללקוח להפעיל את פס הייצור במלוא הכוח. “העובדים שכן הצליח לגייס עובדים פחות זמן על כל אמבטיה ולכן התפוקה גבוהה הרבה יותר“, מספר צימרמן. “המדפסת מדפיסה את תבנית האמבטיה והם עושים את השאר. אפשר להסתכל על הדוגמה הזאת ולהבין ממנה את המגמה. התעשייה המסורתית מתחילה להיעלם במקומות רבים בעולם והדפסה תלת-מימדית חכמה לוקחת את מקומה. דברים שעדיין מיוצרים היום בשיטות מיושנות - ייוצרו בעתיד, אפילו בעתיד הקרוב, במדפסות תלת מימד. זה יהיה השילוב המושלם בין התעשייה המסורתית להיי-טק. היום כבר כמעט ולא מלמדים את מקצוע החרטות, בחלק מבתי הספר לומדים הדפסת תלת-מימד. המגמה הזאת תמשוך לתעשייה עובדים שיגלו עניין בייצור על ידי הדפסה תלת מימדית. כיום  למאסיבית יש למעלה מ 180 מדפסות תלת מימד מותקנות בלמעלה מ-40 מדינות - ועוד ידנו נטויה“.

מה היו האתגרים העיקריים שחווה הענף שלכם בשנה האחרונה וכיצד התמודדתם עמם?

“האתגר המהותי היה העלאת הריבית, מכיוון שאנחנו מוכרים את המוצרים שלנו גלובלית. מכיוון שמדובר במוצר בעלות של מאות אלפי דולרים ישנם לקוחות המעוניינים לקנות אותו בעזרת הלוואה. כשהריבית עליה גבוהה יותר - הם חושבים פעמיים. אנו מסבירים ומדגישים ללקוח את כדאיות הרכישה גם במצב הקיים. הרי בסופו של דבר המוצר יחסוך לו זמן וכסף רב ויספק ROI (החזר על ההשקעה) מהיר. כשמסבירים את זה נכון, ומראים ללקוח דוגמאות אמיתיות מקו הייצור שלו - זה מאפשר לצלוח את אתגר חשש הלקוח מהריבית. הוא מבין שיש החזר השקעה מהיר - מה שמאפשר להתקדם עם תהליך מכירה“.

“אתגר נוסף בפניו עומדים לקוחותינו, בעיקר באירופה, הוא משבר האנרגיה. האתגר שלהם מתפקד כיתרון עבורנו, כי המדפסות של Massivit 3D חסכוניות באנרגיה וכך הן גם ירוקות יותר וגם מורידות עלויות ייצור, ומצמצמות פחת בצורה משמעותית. גם זה יתרון נוסף שכאשר הוא מוצג ללקוח - מקדם עמו את תהליך המכירה. כשהלקוח שומע שתהליך שלקח לו שבועות רבים ייקח לו עם המדפסת שלנו ימים בודדים ויחסוך לו 50% מעלות הייצור - הוא כבר לגמרי איתנו“.

המפתח להתמודד עם 2 האתגרים האלו הוא בהסברה נכונה ומדויקות ללקוחות ובהבנת צרכי הלקוח.

מהם הקווים המנחים שלך בניהול משברים?

“בכל ניהול משבר הדבר החשוב ביותר הוא הבנת הסיטואציה ותגובה מהירה מאוד. מנהלים עלולים להשתהות במחשבה על דרכי פעולה, מבלי להפנים את הסיטואציה לעומק. לכן הפנמה מהירה ופעולה מהירה הן הדברים החשובים ביותר לבצע בעת משבר. ברוב המקרים פעילות מהירה תחלץ מהסיטואציה, גם אם היא לא הפעילות האופטימלית“.

מה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלך?

“המינוי למנכ“ל החברה לפני שלוש שנים. התחלתי את הקריירה שלי כמהנדס אלקטרוניקה ב-Scitex. לאורך הקריירה שלי עשיתי מספר תפקידים ניהוליים בתחומי מחקר ופיתוח שיווק ומכירות. ב-Massivit 3D התחלתי בתפקיד סמנכ“ל מכירות גלובלי. כשהדירקטוריון בחר בי להחליף את המנכ“ל - זו הייתה הבעת אמון ונקודת ציון מאוד משמעותית עבורי ברמה האישית והמקצועית. אני גאה להיות חלק מחברה כה חדשנית שמייצגת את השילוב בין עולמות הטכנולוגיה, כזו שמחברת בין תוכנה, חומרה, כימיה וייצור“.

ת.ז

ארז צימרמן – מנכ“ל Massivit 3D

גיל: 49.

מצב משפחתי: נשוי + 3.

מקום מגורים: נס ציונה.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, תואר שני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים בולטים: סמנכ“ל שיווק ומכירות, מנהל מוצר, מהנדס אלקטרוניקה.

תחביבים: ריצה.

מוטו מוביל: תמיד ניתן לפתור סיטואציות מורכבות בעזרת פתרונות פשוטים

חלום אישי שרוצה להגשים: להוביל את תחום הכלכלה המעגלית והקיימות, באמצעות הדפסה בתלת מימד שעושה שימוש בחומרי גלם ממוחזרים

בשיתוף Massivit 3D

כדאי להכיר