מציל חיים: באלו מקרים תוכלו לבחור באשפוז ביתי?

שירות פורץ דרך של "כללית" מאפשר לכם להתאשפז בצורה הבטוחה ביותר

אשפוז אקוטי בבית, צילום: צבר רפואה

בשיתוף צבר רפואה

בכללית נקטו יוזמה, וכבר בגלי הקורונה הראשונים העניקו למבוטחים תחליף איכותי לאשפוז במחלקה פנימית בבית חולים – אשפוז בית, במימון מלא של כללית. צוותים של "צבר רפואה", בית החולים בבית הגדול מסוגו בישראל, מעניקים את השירות למבוטחי הכללית, בפריסה ארצית מלאה, במימון מלא של קופת החולים וללא צורך בביטוחים משלימים. חיים מרחובות לקה בזיהום חריף בעור (צלוליטיס), ונזקק לעירוי אנטיביוטיקה יומי, שלרוב הצריך אשפוז במחלקה פנימית. הוא מספר: "זה היה ממש באמצע הגל של הקורונה, והדבר האחרון שרציתי זה להיכנס לבית חולים. לא ידעתי מה לעשות, מאד חששנו. אשתי התקשרה לרופאת המשפחה וממש ביקשה למצוא פתרון אחר. הרופאה ביררה והחליטה להפנות אותנו לצבר רפואה.

"היינו מופתעים, לא ידענו שיש שירות כזה, אשפוז בבית, ועוד בלי תשלום. אחרי כשעתיים הגיעו רופאה ואחות, בדקו אותי, נתנו לי עירוי אנטיביוטיקה, ועוד לפני שקיבלתי את התרופות כבר הרגשתי יותר רגוע. הן היו מקסימות, הרגיעו את אשתי, ישבו איתנו, הסבירו הכל. ממש חלום. כולם צריכים לקבל שירות כזה, זה עדיף על התרוצצות בבית חולים, לשכב בחדר עם עוד אנשים ולהיות לבד בכל הרעש והבלגן. הכי טוב להישאר בבית."
ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית // קרדיט: כללית מחוז מרכז,
ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית, מציין: "כללית הקימה מערך עצום לאשפוזי בית שמבוסס על צוותים רפואיים שמגיעים לבית המטופל ומנטר 24/7 באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם שמוצב בתוך בית המטופל. אל בית המטופל נשלח צוות ראשוני שמאבחן אותו ובוחן תחילה שהמרחב הביתי אכן ראוי עבורו לקבלת טיפול רפואי. זו בעצם חלופה נהדרת שמחליפה את הצורך לשהות בבית חולים, ובאותה נשימה מקילה על העומס הגדול גם כך המוטל על הצוותים הרפואיים".
ד"ר קרינה גליק, מנהלת מחלקת אשפוז פנימית בבית בצבר רפואה // קרדיט: צבר רפואה,
לדברי ד"ר קרינה גליק, מנהלת מחלקת פנימית בבית בצבר רפואה, המעניקה את השירות למבוטחי הכללית, "במקרים כמו זיהומים ודלקות, הידרדרות מחלה כרונית או פצע קשה ריפוי, הענקת הטיפול הדרוש בבית היא לא רק רגועה יותר עבור המטופל - היא גם בטוחה יותר עבורו. לצערנו, מטופלים רבים הנשלחים לאשפוז במחלקה פנימית בבית חולים, בייחוד כאלה בגיל השלישי, נוטים להידבק בזיהומים נוספים, להידרדר קוגניטיבית, ולהזדקק בעקבות כך לאשפוזים חוזרים ונשנים. בבית הסכנה הזאת לא קיימת".
חתונה אנוכשווילי, מנהלת סיעוד ראשית במחוז מרכז בכללית // קרדיט: כללית מחוז מרכז,
חתונה אנוכשווילי, מנהלת סיעוד ראשית במחוז מרכז בכללית, מסבירה: "יתרון טיפולי הבית ברור לכולנו: סביבה טבעית למטופל, בחיק המשפחה התומכת שלא מבזבזת את זמנה בנסיעות לבתי חולים, בחיפוש חניות ובהפסד ימי עבודה. מחקרים מוכיחים שמתן טיפול בבית משפר את הפרוגנוזה של האבחנה ומצמצם את משך האשפוז. על פי נתוני היחידה לטיפולי בית במחוז מרכז, אנחנו מצמצמים אשפוזים חוזרים בכ-35% ואת מספר ימי האשפוז ב-30%. עתיד הרפואה והקהילה מתארגנות להזדקנות האוכלוסייה בארץ, כולל ניטור המטופלים מרחוק ומענה דיגיטלי ופרונטלי בהתאם למצבו של החולה".
ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, בית חולים בבית // קרדיט: צבר רפואה,
בצבר רפואה הבינו כבר מזמן את החשיבות והצורך באשפוז אקוטי בבית. ד"ר איתמר עופר, יו"ר ונשיא צבר רפואה: "עצם העובדה שהמטופל ומשפחתו לא צריכים להגיע למיון, להמתין זמן רב לטיפול, ואז לעלות למחלקה, ולהיות עוד מטופל בין עשרות רבות של מטופלים אחרים במחלקה פנימית עם צוות שמתחלף כל משמרת עם אוכל של בית חולים, ללא המשפחה – זו הקלה עצומה למטופלים. "שלא לדבר על ההקלה בעומס במחלקות עצמן. מעבר למתן מענה מקצועי ואיכותי במסגרת אשפוז הבית, הפגיעה בשגרה של כל בני הבית מינימלית. הם יכולים להמשיך לעבוד, לנהל את שגרת יומם, תוך ידיעה שיקירם נמצא בטיפול ויכול לקבל מענה לכל צורך, 24/7, על ידי הצוות המטפל. וכמובן, עצם העובדה שכללית מממנת את השירות במלואו, ללא עלות למטופל, חשובה מאוד".
מאיה לרנר שיכורי, מנהלת אשפוז אקוטי בבית, כללית // קרדיט: דוברות כללית,
"שירות האשפוז בבית מתאים למגוון מצבים רפואיים חריפים ("אקוטיים")", מסבירה מאיה לרנר שיכורי, מנהלת את האשפוז האקוטי בבית בכללית. "מדובר ברוב המצבים שבעבר ניתן היה לטפל בהם רק באשפוז במחלקה פנימית בבית חולים – הידרדרות במחלה כרונית (כגון אי ספיקת לב או ריאות וכדומה), דלקות ריאה, שתן ועור, פצעים קשי ריפוי, ואיזון חולים שבריריים ומרותקי בית, שכל אשפוז עלול לדרדר אותם משמעותית. השירות הזה מעניק להם מעטפת רפואית וסיעודית, כשהצוות זמין טלפונית 24/7 ובעצם עומד לרשותם לכל צורך. אם חושבים, למשל, על אדם בגיל שמונים, שסובל ממחלות רקע שונות ובנוסף נדבק כרגע בדלקת בכלי השתן - אשפוז במחלקה פנימית עבור אדם כזה מהווה סיכון של ממש. בבית הסיכון לא קיים."
ד"ר אלכס לוסטמן, מנהל אשפוז אקוטי בבית, כללית // קרדיט: דוברות כללית,
ד"ר אלכס לוסטמן, מנהל אשפוז אקוטי בבית בכללית, מדגיש שהמטופלים וגם המשפחות מאוד מרוצים מהטיפול במסגרת הביתית: "האשפוז האקוטי בבית", הוא מסביר, "מאפשר נוחות מקסימלית למטופלים. בסקרים שערכנו בקרב אנשים שקיבלו את השירות עלה כי 90% מהם דיווחו על שביעות רצון גבוהה, וכך גם בני המשפחה, שהעומס עליהם פחת משמעותית. כשצוות של רופאים ואחיות מגיע אל המטופל הביתה כל יום, התחושה היא שזה שירות VIP, ברמה הגבוהה ביותר. כרופא, אני מאמין שאשפוז בבית הוא עתיד הרפואה בישראל."

בשיתוף צבר רפואה

כדאי להכיר