חם לכם? התחזית המעודדת לחורף הבא

אנחנו בעיצומו של גל החום קלאון המתמשך, שיא הקיץ עוד לפנינו, אבל על פי התחזית של חברת "מטאו-טק" החורף הבא הולך להיות גשום במיוחד • מודלים שונים בעלי רמת דיוק גבוהה יחסית, העומדת על כ-75 אחוז, מנבאים לנו חורף גשום מהממוצע • תכינו את המטריות

התקררות וגשמים . צילום: נעם ריבקין פנטון

גל החום קלאון, החריג מבחינת אורכו, עוד מכה את ישראל בעוצמתו. מסתמן כי חודש אוגוסט הקרוב יהיה לוהט מהרגיל, עם שיא של 32 מעלות בממוצע, וכולנו מנסים להתקרר בכל דרך אפשרית. נראה כי אין מה לדבר כעת על מזג אוויר קריר או על החורף הבא, הנראה רחוק מאיתנו. אלא שזה בדיוק מה שעשתה היום חברת חיזוי מזג האוויר "מטאו-טק", שפרסמה תחזית גשמים לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר הבאים, שהם חודשי תחילת החורף בארץ.

מזג אוויר שרבי: עומס חום כבד בחוף הים באשקלון// צילום: יניב זוהר

על פי התחזית של החברה, תחזית שמסתמכת על מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, חודשי תחילת החורף הבא צפויים להיות גשומים מהממוצע הרב שנתי הרגיל בארץ.
בשיחה עם מנכ"ל מטאו-טק, ד"ר נח וולפסון, הסביר החזאי כי בעולם ישנם גורמים שמעריכים לא רק תחזיות שבועיות או יומיות אלא הם גם עסוקים בהערכה קדימה של תרחישים עונתיים וזאת על פי בדיקת חום המים באוקיינוסים וכן שקלול של נתונים אקלימיים אחרים.

חופי הרחצה בחורף, צילום: קוקו

"אנחנו בחברה בדקנו שני מודלים עונתיים של מזג האוויר לטווח ארוך, מודל אחד הוא מודל החיזוי של ארגון החיזוי האירופי למזג האוויר ה-ECMWF, וכן גם בדקנו מודל חיזוי של אוניברסיטת קולומביה. שני המודלים האלו חוזים יחדיו כי תחילת החורף בישראל תהיה גשומה. צריך לציין שאלו מודלים שמתעדכנים כל חודש ואנחנו נעדכן את התחזית שלנו בהמשך על פי העדכון של המודלים האלו.

גל החום קלאון כאן כדי להישאר. מתרחצים בחוף בתל אביב, צילום: קוקו

בכל הנוגע לרמת הדיוק של המודלים האלו, ציין ד"ר נח וולפסון כי רמת הדיוק שלהם גבוהה יחסית ועומדת על כ-75 אחוז. עם זאת, לדבריו יש לקחת את המודלים רק כביטוי שנותן כיוון כללי של התחזית ויש להמתין ולראות האם הם לא ישנו את התחזית שלהם בחודשים הבאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר