היום (ראשון) יפתח בבוקר מעונן חלקית, ובהמשך היום ייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ותרגיש הכבדה בעומסי החום.
מחר, לאחר התפזרות עננות הבוקר, השמיים יהיו בהירים. תימשך מגמת ההתחממות עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובאזורים הפנימיים, שם הן יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.
ביום שלישי יוסיף להיות בהיר לאחר עננות בוקר מקומית, עם טמפרטורות דומות - מעט גבוהות מהממוצע לעונה באזורים הפנימיים ובהרים. ביום רביעי לא צפוי שינוי ניכר, והטמפרטורות יישארו ברמה דומה.
אירופה תחת גל חום היסטורי
בעוד שבישראל הקיץ מתנהל בינתיים סביב הממוצע העונתי, באירופה נרשם השבוע אחד מגלי החום החריגים ביותר שנמדדו לחודש יוני.
רמה ברומטרית חזקה - המכונה "כיפת חום" - התמקמה מעל מערב ומרכז היבשת והביאה עשרות מיליוני בני אדם להתמודד עם טמפרטורות קיצוניות של מעל 40 מעלות צלזיוס.
בין השאר נרשמו שיאים במדינות רבות: בגרמניה נמדדו 41.3 מעלות - שיא חום לאומי היסטורי. בצרפת נרשם היום החם ביותר בתולדות המדינה, עם טמפרטורות של עד 44.3 מעלות, ובפריז נמדדו 40.9 מעלות - מהגבוהות אי פעם בעיר.
בבריטניה נשבר שיא יוני עם 37.3 מעלות בדרום המדינה. שיאים נוספים נרשמו גם בשוויץ, בנורבגיה ובבולגריה, שם הטמפרטורות טיפסו עד 40 מעלות.
גם בספרד דווח על טמפרטורות קיצוניות של מעל 44 מעלות באזורים מסוימים, ועל שיאים היסטוריים ברמה היומית הממוצעת.
גל החום נע כעת בהדרגה מזרחה, אך עוצמתו נחלשת בהדרגה.
גל חום מתפתח גם בארצות הברית
במקביל, בצדו השני של האוקיינוס, מתפתח גל חום חריג לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית.
באמצע השבוע צפויות טמפרטורות של 40-41 מעלות צלזיוס בוושינגטון. ובניו יורק, קרוב מאוד לשיאים היסטוריים שנמדדו בעיר בעבר - מה שעשוי להביא לשבירת שיאי חום מקומיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
