השאלה "במה אתה עובד" גוררת בד"כ תשובות משעממות, כמו "סמנכ"לית צמיחה" (מה, את מנהלת עצים?), “דאטה סיינטיסט" (כי כמובן שעובדי הייטק חייבים להגיד הכל באנגלית) או "עיתונאי שכותב כתבות ב-AI” (טוב, זה קצת פחות נפוץ, אבל קרוב ללב). כמובן שיש עבודות קצת יותר מעניינות מאלו. ביקשנו מ-Claude לספר לנו על כמה מהן.
מקוננים מקצועיים הם תופעה עתיקה, שעדיין קיימת במקומות רבים בעולם. בסין, טייוואן וחלקים ממזרח אירופה, משפחות שוכרות בעלי מקצוע מיוחדים להתאבל בלוויות, כדי להדגיש את חשיבותו של המת. בטייוואן, מקוננים מקצועיים יכולים להרוויח עד 600 דולר ללוויה. הם עוברים הכשרה מקיפה בטכניקות בכי, קינה והבעה רגשית דרמטית.
טועמי מזון לחיות מחמד הם חלק חיוני מתעשיית המזון לחיות. הם מעריכים לא רק את הטעם, אלא גם המרקם, הריח והמראה של המזון. בד"כ מדובר במדענים מקצועיים, שמבצעים בדיקות איכות מדעיות, אך גם נאלצים לטעום מהאוכל, בלי לבלוע, כדי להבטיח עקביות וטעם ראוי.
פסיכולוגים לחיות מחמד הם תחום נוסף שקשור לחברים הקרובים שלנו. בעלי הסמכה בפסיכולוגיה התנהגותית של בעלי חיים מטפלים בבעיות כמו חרדת נטישה, התנהגות אגרסיבית ופוביות. התעריף יכול להגיע ל-200 דולר לשעת ייעוץ, ומחקר מ-2023 הראה עלייה של 40% בביקוש לשירותים אלה מאז 2020 (סגרי הקורונה גרמו תחילה לעלייה באגרסיביות של כלבים כאשר כולם הצטופפו בבתים, ואז לחרדות נטישה כשפתאום הבעלים חזרו למשרדים).
מנקי אקווריומים לעשירים הוא מקצוע שנמצא בצמיחה בשנים האחרונות, ואף זכה לאזכור בכמה כלי תקשורת. מפורסמים ואנשי עסקים עשירים משקיעים באקווריומים מורכבים, שעלותם יכולה להגיע למאות אלפי דולרים. אנשי מקצוע מתמחים בניקוי והתאמה של סביבות אלו, לעתים בחוזים שנתיים המגיעים ל-100,000 דולר לתחזוקה של אקווריום אחד.
מנתחי ריח היו פעם נישה תעשייתית, אך כעת זוכים לביקוש גובר. הם עובדים עם יצרני מכוניות, בתי מלון ומותגי יוקרה כדי לפתח "חתימת ריח" ייחודית למוצרים. ביפן, חברות מעסיקות "בודקי ריח גוף", שמזהים עובדים הסובלים מריח גוף חריג ומציעים פתרונות דיסקרטיים.
דוחפי נוסעים אולי נשמעים לכם כמו הישראלי המעצבן בתחנת רכבת בתל אביב, אבל מדובר במשרה מקובלת ביפן. תפקידם לדחוס כמה שיותר נוסעים לקרונות בשעות העומס, תוך שמירה על סדר וביטחון. הם עוברים הכשרה בטכניקות דחיפה יעילות ובטוחות.
מפרידים ("וואקארֶסאסֵיַה") הוא מקצוע שצמח ביפן בשנים האחרונות (בערך מאז ראשית עידן האינטרנט, בסוף שנות ה-90). מדובר בחברות שמציעות ללקוחות לרכוש את שירותיהן כדי לשלוח סוכני פיתוי לנהל רומן מכוון ומתועד עם בן/בת הזוג של הלקוח, כדי לספק לו תירוץ להיפרד מהם. המחיר נע בין 15,000 ל-50,000 שקל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
![[object Object]](/wp-content/uploads/2024/05/15/06/whatsapp-israelhayom-m-150-.gif)