X

פוחדים מביקורת בעבודה? זה דווקא יכול להיות נחמד

לפעמים, מרוב שאנחנו חוששים מביקורת אנו מבקשים אותה באופן מעורפל - כך נוכל לקבל תובנות שבאמת עוזרות

הביקורת שברה אתכם? זה לא חייב להיות ככה. צילום: freepik

כולנו שמענו על ביקורת בונה, אבל בואו נהיה כנים, לפעמים הביקורת הזו בעיקר מפרקת. משוב כללי יכול כלל לא להועיל ואפילו לפגוע. אז איך מקבלים פידבק איכותי שיניע אותנו קדימה?

ביקורת יכולה להגיע בלי שנרצה בה, אך לפעמים אנו מבקשים את הפידבק בעצמנו. הבעיה היא איך שאנחנו מבקשים. לרוב, נבקש משוב באופן מעורפל ופתוח, מה שמוביל לערמה של דעות ולא לתובנות שניתן ליישם. עקבו אחר השלבים הבאים, ותוכלו לקבל את המשוב שאתם באמת צריכים.

התמקדו: מה התחום?

התחילו בבחירת תחום ספציפי שאתם רוצה להשתפר בו, משהו מרכזי בתפקיד ובמטרות הקריירה שלכם. זה יכול להיות חשיבה אסטרטגית, עבודת צוות או דיבור בפני קהל. שוחחו על כך עם הבוס שלכם ועם קולגות שאתם סומכים עליהם.

התמקדו עוד יותר: מה המיומנות?

בתוך התחום שבחרתם, בחרו מיומנות או התנהגות ספציפית לעבוד עליה. לדוגמה, אם אתם מתמקדים באסטרטגיה, ייתכן שתרצו להתייחס למתחרים לעתים קרובות יותר במצגות שלכם.

בקשו משוב ספציפי

עכשיו מגיע החלק המרכזי - אופן הבקשה שלכם. במקום "מה דעתך?" גנרי, בנו את הבקשה באופן שמזמין תובנות ספציפיות, שניתן לפעול על פיהן. זאת הנוסחה: 

התמקדות: ציינו בקצרה על איזה תחום או פרויקט חשוב לכם לעבוד.

מה תרצו להשיג: ציינו את המיומנות או ההתנהגות הספציפית שאליהם אתם מכוונים.

הזדמנות לתצפית: ציינו מצב קרוב שבו ניתן לצפות בכם משתמשים באותה מיומנות שברצונכם לשפר.

הערכה: בקשו ממי שצפה בכם לשתף כיצד ההתנהגות שלכם גרמה לו להרגיש או איזו השפעה הייתה לה.

מדוע בקשות ממוקדות עובדות

ישנם מספר יתרונות לגישה זו:

דיוק משופר: זיכרון הוא דבר חמקמק. בקשה ממוקדת מבטיחה שהבוס או הקולגות מתמקדים בהתנהגות הספציפית שעליה אתם רוצים משוב.

רלוונטיות: אתם מקבלים משוב על מה שבאמת חשוב - המיומנות שאתם משכללים באופן פעיל.

ביטחון פסיכולוגי: הכרת הנושא מראש מאפשרת לכם להיות פתוחים יותר לביקורת שעלולה להיות שלילית. זה מרגיש פחות כמו התקפה ויותר כמו מאמץ משותף.

לולאת משוב

לאחר ששלטתם במיומנות, המשיכו למיומנות הבאה בתוך התחום שבחרתם. לאחר כמה חודשים, הגיע הזמן להתמקד מחדש. כדי לבחור את היעד הבא שלכם, עיינו שוב בביקורות קודמות ובמטרות שהצבתם לעצמכם. דברו על התחומים הפוטנציאליים לשיפור עם הבוס והחברים לעבודה. גישה זו עוזרת לזהות נקודות עיוורון, תוך שמירה על שליטה בתהליך.

מעקב אחר השלבים הללו, יכול להפוך קבלת ביקורת ממטלה מפחידה לכלי בעל ערך. זכרו, אנחנו לא מודעים לעצמנו כמו שאנחנו חושבים. בקשות למשוב ממוקד פותחות את הדלת לתובנות כנות שיכולות להניע אותך קדימה בקריירה שלך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר