בחור ובחורה רצים בחוץ. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

עזבו אתכם מחדר כושר – זו הסיבה שעדיף לכם להתאמן בחוץ

לפי נתונים חדשים, אימון בחוץ מסוגל למנוע אינספור מחלות קשות שמקצרות את תוחלת החיים ופוגעות באיכותם

אנחנו יודעים שהקיץ מתחיל ועומד להיות חם, לח ומחניק בחוץ – אבל למרות הכל, אנחנו רוצים לעודד אתכם להחליף את אימוני חדר הכושר באימונים בחוץ. את הסיבה לכך ננסה להסביר בעזרת Claude.

מחקר חדש מאוניברסיטת אקסטר מוסיף ראיות מדעיות חזקות לכך שאימונים בטבע עשויים להיות בחירה בריאה יותר. על פי המחקר, שפורסם ב-Environment International, פעילות גופנית בסביבות טבעיות מנעה כ-13,000 מקרים של מחלות לא מדבקות כמו מחלות לב, שבץ, סוכרת, סרטן המעי הגס, סרטן השד ודיכאון ברחבי אנגליה ב-2019 בלבד. ההשלכות הן חיסכון פוטנציאלי של מעל 125 מיליון דולר בתחום הבריאות לשנה.

"אנו מאמינים שזו הפעם הראשונה שהערכה כזו נערכת בקנה מידה לאומי, וכמעט בוודאות הערכנו בחסר את הערך האמיתי של פעילות גופנית מבוססת טבע במונחים של מניעת מחלות", אמר החוקר הראשי, ד"ר ג'יימס גְרֶלייֶה.

המחקר השתמש בנתוני סקר הממפים פעילות גופנית בחוץ בקרב מבוגרים בריטים שביקרו בחופים, פארקים, אזורים כפריים ו"מרחבים ירוקים" אחרים. לאחר מכן חישב כמה מקרים של מחלות כרוניות נמנעו באמצעות חשיפה זו לטבע בהשוואה לישיבה, ומצא כי בשנת 2019, פעילויות בטבע מנעו מעל 10,500 מקרים של דיכאון משמעותי, 1,400 מקרים של סוכרת, 550 מקרים של מחלות לב וכמעט 200 מקרי שבץ מוחי. גם שיעורי סרטן מסוימים, כמו שד והמעי הגס, הושפעו באופן משמעותי.

הממצאים ממחישים קשר ברור בין פעילות גופנית בסביבות טבעיות לבין הפחתת השכיחות ועלויות הבריאות של המחלות הנפוצות ביותר המכבידות על החברה שלנו – כולל מחלות לב, סוכרת, סרטן ומחלות נפש. ארגון הבריאות העולמי צופה מעל חצי מיליארד מקרים חדשים של מחלות בלתי מדבקות הניתנות למניעה בעשור הקרוב אם שיעורי אי הפעילות הגופנית יימשכו.

חוקרים מייחסים את היתרונות המוגברים של פעילות גופנית בטבע במניעת מחלות לשילוב של התאמה מוגברת לפעילות בחוץ, שיעורים גבוהים יותר של מאמץ מתון ונמרץ, הפחתת מתח, חיזוק מערכת החיסון וסתם הימצאות בסביבות מעשירות המעודדות תנועה גופנית.

"עבור אנשים ללא גישה, רצון או ביטחון עצמי לקחת חלק בפעילויות ספורט או כושר מאורגנות, פעילות גופנית מבוססת טבע היא אפשרות זמינה ובלתי פורמלית הרבה יותר", הסביר ד"ר גרלייה.

הממצאים מספקים לכולנו גורם מניע להחליף את ההליכון במסלול הליכה בטבע, את המשקולות בחוף, או שיעורי ספינינג ברכיבה בהרים. לא רק שחיק הטבע יכול להחדיר יותר שמחה וגיוון למשטר הכושר – הוא יכול ממש להאריך את תוחלת החיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו