אילוסטרציה. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

זה מה שקורה לילדים שעברו ניתוחי קיצור קיבה

רופאים וחוקרים בדקו לראשונה את ההשפעות המתמשכות של ניתוחי קיצור קיבה על ילדים שעברו אותם בגילי העשרה המוקדמים, וגילו שחייהם השתנו לעתים קרובות באופן קיצוני

ניתוחים בריאטריים, או בשמם המוכר יותר ניתוחי קיצור קיבה, הולכים והופכים בעשורים האחרונים לנפוצים בקרב אנשים שמנסים להילחם בהשמנת יתר – כולל קטינים שהוריהם מחליטים כי זהו הפיתרון לעודף המשקל שלהם. נתונים חדשים מצביעים על כך שניתוחים כאלה בקרב ילדים ובני נוער עשויים להיות יעילים לאורך זמן. הסתייענו ב-Claude כדי להבין את ה’בשורה’.

צוות מאוניברסיטת טקסס עקב אחרי 96 מטופלים מתחת לגיל 22 שעברו ניתוחים בריאטריים למיניהם כילדים או נערים, ובדק את מצבם 10 שנים לאחר הניתוח במה שמהווה את אחד המעקבים הארוכים ביותר מסוג זה אי פעם. מעל 31% מהצעירים הללו שמרו על משקל נמוך משמעותית מאשר לפני הניתוח בתום עשור מהניתוח.

"יש יתרונות ארוכי טווח להשלמת ניתוח בריאטרי לפני גיל 22", מסבירה המחברת הבכירה, דוקטור שרה מֶסַיה, מנהלת המרכז לבריאות אוכלוסיית ילדים באוניברסיטת טקסס. "העמידות של התוצאות הבריאותיות החיוביות אינה ידועה כל כך במרחק כזה בגיל הצעיר הזה. המחקר הזה עזר למלא את הפער הזה".

מעבר להורדת קילוגרמים, לאחר הניתוח, 100% מהילדים חוו ירידה בתחלואים הקשורים להשמנה, כגון סוכרת, אסתמה וכולסטרול גבוה. גם שיעורי יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה, ריפלוקס חומצי, חרדה ודיכאון צנחו.

בממוצע, ה-BMI של המנותחים ירד מ-44.9 ל-25.2 בשנה הראשונה – ירידה של 44%. לאחר עשר שנים, רובם אימצו שינויים מתמשכים באורח החיים, כמו תזונה בריאה יותר ופעילות גופנית סדירה. עבור שני שלישים מהבנות, מסע הירידה במשקל איפשר להן להיכנס להריון בהצלחה וללדת לאחר שלפני הניתוח הדבר נחשב למסוכן מדי עבורן.

ד”ר נסטור דה לה קרוז-מונוס, אחד המנתחים שהיו מעורבים במחקר, אומר כי "זה כמו אנחת רווחה עמוקה לראות תוצאות שמאמתות שאנחנו עושים טוב כבר 20 שנה לחולים האלה. אנחנו יכולים לשנות את חייהם של הילדים האלה בזמן שהם בתיכון או לפני הקולג' ולתת להם תקווה לחיים טובים יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו