מה שאתה שותים יכול להשפיע משמעותית על לחץ הדם שלכם. צילום: pexels / freepik

מה לשתות כדי להוריד לחץ דם? המשקאות שטובים ללב שלכם

רבים בעולם וגם אצלינו מתמודדים עם לחץ דם גבוה, פצצת זמן מתקתקת למחלות לב ושבץ מוחי. בעוד ששמירה על משקל תקין והפחתת צריכת הנתרן הם חיוניים, מה שאתה שותים יכול להשפיע משמעותית על לחץ הדם שלכם. קרדיולוג מומחה שופך אור על המשקאות הטובים ביותר לשמירת לחץ דם תקין ולב שמח

דמיינו את הדם שלכם כמו נהר שזורם בגוף. לחץ דם תקין הוא כמו נהר שזורם בצורה חלקה ושקטה. לחץ דם גבוה הוא כמו נהר שזורם בצורה סוערת ומקציפה. נהר סוער עלול לפגוע בגדותיו, בדומה ללחץ דם גבוה שעלול לפגוע בעורקים. לחץ דם, במספר מילים, הוא הוא הכוח שמפעיל הדם שלכם על דפנות העורקים שלכם. באופן אידיאלי, הלחץ הסיסטולי (המספר העליון) שלך צריך להיות מתחת ל-120, והלחץ הדיאסטולי (המספר התחתון) שלך צריך להיות מתחת ל-80. כל ערך גבוה יותר מסווג כיתר לחץ דם.

למה יתר לחץ דם מסוכן? כי הוא גורם לעורקים להיות נוקשים יותר, מה שמקשה על הדם לזרום בהם. זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות רבות, כמו שבץ מוחי, התקף לב, אי ספיקת כליות ועוד.

'לחץ דם גבוה כרוני מאמץ את הלב ומגביר את הסיכון לבעיות בריאות חמורות', מזהיר ד"ר ראג' דסגופטה, קרדיולוג מומחה באוניברסיטת דרום קליפורניה. 'החדשות הטובות הן שביצוע שינויים קטנים בשגרת היומיום שלכם, כולל מה שאתם שותים, יכול לעשות הבדל גדול.'

אפילו ירידה קלה בלחץ הדם יכולה להשפיע באופן משמעותי על הבריאות שלכם. מחקרים מראים שהורדת הלחץ הסיסטולי והדיאסטולי ב-10 ו-5 נקודות בלבד, בהתאמה, יכולה להפחית את הסיכון לשבץ מוחי ביותר מ-40%. משקאות מסוימים יכולים לעזור לך להשיג זאת באופן טבעי:

הורידו את לחץ הדם שלכם עם משקאות חכמים אלה:

מיץ סלק

משקה אדום זה עמוס בחנקות המומרות לתחמוצת חנקן בגופכם, מרגיע את כלי הדם ומשפר את זרימת הדם. מחקרים מצביעים על כך שצריכת 75 מ"ל עד 230 מ"ל ביום יכולה להוריד משמעותית את לחץ הדם תוך ימים. 

מיץ סלק, צילום: stockgiu / freepik

תה ירוק או שחור

עשיר בנוגדי חמצון הנלחמים בדלקת הנקראים קטצ'ינים, תה ירוק ושחור עשויים לסייע בהורדת לחץ הדם. כוונו ל-1-2 כוסות מדי יום. בחרו תה עלים בתפזורת לאיכות גבוהה יותר, אבל בשקית זה גם בסדר גמור. פעלו לפי הוראות האריזה כדי למנוע הפחתת היתרונות של נוגדי החמצון.

תה שחור, צילום: vector corp / freepik

מיץ סלרי

המשקה האופנתי הזה מתהדר ביותר מסתם תכונות של מניעת נפיחות. סלרי מכיל פתלידים, אשר מרפים את כלי הדם ומורידים את לחץ הדם. לתועלת מירבית, החזיקו מיץ סלרי טרי בבית וצרכו 1-2 כוסות מדי יום. הימנעו ממיצים מבוקבקים שנרכשו בחנות שעלולים להכיל חומרים משמרים.

מיץ סלרי, צילום: mirandi / pixabay

מיץ עגבניות

חפשו אפשרויות דלות נתרן, שכן מיץ הירקות הזה הוא תחנת כוח של אשלגן וליקופן. אשלגן מסייע להרפיית כלי הדם, בעוד ליקופן משפר את תפקוד כלי הדם. מחקרים מראים שצריכת כ-200 מ"ל של מיץ עגבניות דל נתרן מדי יום יכולה להפחית את לחץ הדם.

מיץ עגבניות, צילום: AllyGuindi / pixabay

חלב מופחת שומן

חלב הוא בחירה בריאה ללב מכיוון שהוא מספק חומרים מזינים חיוניים כמו סידן, ויטמין D ואשלגן. חלבון חלב מכיל גם פפטידים ביו-אקטיביים שיכולים לסייע בהורדת לחץ הדם. בחרו חלב דל שומן או יוגורט מופחת שומן לקבלת יתרונות אופטימליים.

חלב דל שומן, צילום: flatart / freepik

בעוד שמשקאות מסוימים מקדמים את בריאות הלב, אחרים יכולים לנטרל את המאמצים שלך. הנה מה להגביל או להימנע:

משקאות אנרגיה/ספורט: הם עמוסים לעתים קרובות בתוספת סוכר ונתרן, שעלולים להעלות את לחץ הדם.

אלכוהול: צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה להעלות את לחץ הדם. הקפידו על צריכה מתונה, כפי שהומלץ על ידי הנחיות התזונה לאמריקאים.

משקאות ממותקים: מחקרים מראים שצריכה גבוהה של סוכר מעלה משמעותית את לחץ הדם. בחר במים או משקאות לא ממותקים במקום.

השורה התחתונה, הורדת לחץ הדם אינה דורשת שינויים דרסטיים. התחילו בשילוב משקאות בריאים ללב אלה בתזונה שלכם והיפטרו מהאשמים המיידיים - המתוקים. זכרו, עקביות היא המפתח! עם השינויין הפשוטים הללו ואורח חיים בריא, תוכלו לשמור על לחץ הדם שלכם בשליטה ועל הלב שלכם שמח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו