X

כך תיצרו רושם ראשוני טוב בעולם של קשרים באמצעות מייל וזום

עבודה מרחוק הפכה בשנים האחרונות לנפוצה מאוד, והביאה לכך שרבים מתראיינים לתפקידים או יוצרים קשר עם לקוחות פוטנציאליים בשיחת וידאו או במייל במקום בפגישה אמתית. איך יוצרים רושם טוב מרחוק?

אפשר ליצור רושם מרחוק. שיחת וידאו. צילום: אורן בן חקון

בעולם הדיגיטלי של היום, אינטראקציות וירטואליות ממלאות תפקיד מרכזי בעיצוב מערכות יחסים ומוניטין מקצועיים. בין אם זה מייל היכרות, שיחת וידאו ראשונה או חילופי הודעות טקסט, הרושם שאתם עושים באינטרנט יכול להשפיע באופן משמעותי על מסלול הקריירה שלכם. ביקשנו מ-Claude לתמצת לנו עצות חשובות שיעזרו לכם ליצור רושם ראשוני טוב על קשרים מקצועיים פוטנציאליים.

רושם ראשוני נוטה להיות ממושך (אם כי לא בלתי ניתן לשינוי), ויכול להשפיע עמוקות על תפיסות עתידיות, גם כאשר הן לא מכוונות. כפי שמסביר אנדרו ברודסקי, פרופסור לניהול באוניברסיטת טקסס באוסטין (שאינה אוניברסיטת אוסטין בטקסס, האוניברסיטה האנטי-נעורה שהוקמה שם לפני שנתיים), "לעתים קרובות מאוד, הרושם הראשוני הזה יכול להימשך זמן רב ולהכתים את האופן שבו תשפטו התנהגות של מישהו מאוחר יותר". ה"דביקות" הזו הופכת יצירת רושם ראשוני חיובי למכריעה, במיוחד בהקשרים עסקיים כמו ראיונות, מכירות ושיתופי פעולה בצוות.

גורם מינורי לכאורה אך משפיע בהופעות וירטואליות הוא זמן התגובה. מחקרים מראים כי תגובות מושהות בדוא"ל או בהודעות יכולות להפחית את תפישת האמון והיכולת. עם זאת, אין צורך להשיב באופן מיידי – זמן תגובה סביר של עד יום מקובל בדרך כלל. המפתח הוא למצוא איזון בין מהירות לפזיזות.

אמוטיקונים ואימוג'ים יכולים להיות כלים מועילים להעברת חום וחביבות בתקשורת וירטואלית. עם זאת, הם עלולים גם לסכן בפגיעה בתפיסות האינטליגנציה והכשירות. ברודסקי מייעץ להשתמש בהם בתבונה, כדי להגיע לאיזון הנכון בין ידידותיות למקצועיות.

חלק מהמעסיקים מניחים שלאינטראקציות וירטואליות מטבען אין את העושר החברתי של פגישות אישיות, מה שהופך יצירת רושם חזק למאתגרת עוד יותר. עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שאינטראקציות וירטואליות קצרות יכולות להעביר ביעילות רשמים של אמון, יכולת וחביבות – אלא שזה נעשה בדרכים שונות מאשר במפגשים פנים אל פנים. המפתח הוא הבנה והתאמה לדינמיקה הייחודית של תקשורת וירטואלית.

על ידי תשומת לב לזמני תגובה, שימוש אסטרטגי באמוטיקונים והכרה בניואנסים של אינטראקציות וירטואליות, אנשי מקצוע יכולים לעצב רשמים חיוביים ומתמשכים, התומכים בצמיחה והצלחה בקריירה בעולם העבודה ההולך ונעשה יותר ויותר דיגיטלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר