X

צום לסירוגין: שיטת הדיאטה הפופולארית עלולה לסכן את בריאותכם

שיטת הצום לסירוגין, שצברה פופולריות רבה בשנים האחרונות, התגלתה במחקר חדש כבעלת קשר לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ואף למוות מוקדם. עם זאת, החוקרים עדיין לא ממהרים להזהיר מפניה

אישה אוכלת ארוחת ערב במהירות. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

אחת משיטות הדיאטה הפופולאריות בשנים האחרונות היא "צום לסירוגין", המקודמת כדרך לשפר את חילוף החומרים, להוריד במשקל ואף לחיות זמן רב יותר. עם זאת, מחקר חדש מצביע על כך שהשיטה הזו עשויה להשפיע באופן הפוך על בריאות הלב וכלי הדם ואף לקצר את החיים. Claude עזרה לנו לסכם את מה שידוע כרגע.

המחקר שהוצג אתמול באירוע של האיגוד האמריקאי לבריאות הלב, מצא שאנשים שאכלו בחלון מוגבל של 8 שעות או פחות ביום וצמו ביתר שעות היום היו בסיכון גבוה ב-91% למוות ממחלת לב בהשוואה לאלו בעלי ‘חלון אכילה’ יומי טיפוסי יותר, של 12-16 שעות.

המחקר עקב אחר למעלה מ-20,000 מבוגרים בארה"ב במשך 8 שנים בממוצע, תוך ניתוח הרגלי התזונה שלהם על סמך דיווח עצמי ועל תוצאות בדיקות בריאותיות. בעוד שיגעון הצום לסירוגין הונע על ידי מחקרים קצרי טווח המראים יתרונות כמו שיפור ברגישות לאינסולין, המחקר החדש מעלה דאגות מדאיגות לגבי השפעותיו ארוכות הטווח.

"הופתענו לגלות שבהשוואה לאנשים שמשך האכילה שלהם היה 12-16 שעות, אלה שהגבילו את זמן האכילה שלהם ל-8 שעות ביום היו בסיכון גבוה יותר למוות ממחלות לב וכלי דם, ולא חיו יותר זמן", אמר החוקר הראשי, ויקטור וונזה ג'ונג.

הסיכון המוגבר למוות מסיבות קרדיווסקולריות, כמו התקפי לב ושבץ, נראתה הן באנשים בריאים באופן כללי והן באנשים עם מחלות לב קיימות או סרטן, כאשר פעלו לפי לוח הזמנים של 8 שעות אכילה ביום.

מומחים מציינים כי מדובר בנתונים ראשוניים, ועדיין יש צורך במחקר נוסף, שכן למחקר יש מספר מגבלות, הכוללות את העובדה שהמידע אודות הרגלי הדיאטות התבסס על דיווח עצמי של מאגר מתחלף של משתתפים, ולא קבוצה מסודרת שאחריה נוהל מעקב צמוד לאורך זמן. עם זאת, הוא כן מוסיף לספקות גוברים לבסיס המדעי של צום לסירוגין. חוקרים ממליצים לנקוט משנה זהירות, במיוחד עבור אלה הסובלים ממחלות לב, עד שהנשפעות ארוכות הטווח של הדיאטה הזו ייחקרו באופן מסודר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר