מרצה באוניברסיטה. צילום: Getty Images

תלמידים אוהבים מורים נחמדים – אבל יש מורים שהם אוהבים אפילו יותר

נכון שתלמידים וסטודנטים אוהבים מורים ומרצים שמתנהגים בחבר’המניות, אבל לפי מחקר חדש, יש סוג אחר של מורים שצעירים מעדיפים ללמוד דווקא אצלם

לא מפתיע שתלמידים אוהבים מורים "חבר’המנים" – אבל כעת מתברר שיש סוג אחר של מורים שזוכה להערכה והעדפה גדולות אף יותר מצד תלמידים. הסתייענו ב-Claude כדי לברר באילו מורים מדובר.

לפי מחקר חדש של שלוש פסיכולוגיות אמריקאיות מכמה אוניברסיטאות שונות, שפורסם בכתב העת Motivation Science, תלמידים מעריכים מורים בעלי "הלך רוח של צמיחה" על פני כאלה בעלי אישיות ידידותית. הלך הרוח הזה נבדל מסתם ידיותיות בזה שהוא נוטע בלתמידים את האמונה שהם יכולים להשתפר אם יתאמצו.

החוקרות הציגו בפני 332 סטודנטים באונברסיטאות ומכללות תיאורים של מרצים היפותטיים. חלק מהפרופילים תיארו מרצים קרים אך מעודדי צמיחה, בעוד שאחרים היו של מרצים חמים אך מקובעים, המפקפקים ביכולתם של התלמידים להשתפר ומביעים כלפיהם בעיקר ידידות מתוך רחמים. כך, למשל, פרופיל אחד היה למרצה שאומר שכל תלמיד יכול ללמוד את החומר אם יתאמץ מספיק, בעוד אחר היה למרצה שקבע כי לחלק מהתלמידים יש פשוט יכולות טובות יותר, בעוד חלקם תמיד יתקשו לעמוד בקצב.

באופן מפתיע, הסטודנטים הגיבו באופן חיובי יותר למרצים בעלי נטייה לדרבן אותם להשתפר, והביעו יותר נכונות ללמוד בכיתות ובקורסים של מרצים כאלה מאשר עם מרצים שמביעים סימפתיה חסרת אמונה בסטודנטים מתקשים. הם אף הוסיפו שעם מרצים כאלה הם חשים שייכים יותר, פחות חוששים ובעלי סיכויי הצלחה גבוהים יותר. זה מצביע על כך שהלך הרוח של המורה הוא חלק חשוב יותר בהערכת התלמידים מאשר ידידותיות לשמה.

כפי שהסבירה המחברת הראשית, מקיטה ווייט, "לא מספיק רק להיות נחמד; אם מורים יכולים לשנות את ההתנהגות שלהם ולהיות חמים יותר, יש לזה השפעה טובה – אבל הרבה יותר טוב להעביר לתלמידים מוטיבציה לצמיחה מאשר חשיבה מקובעת". שותפתה למחקר, ד"ר אליזבת קנינג, הוסיפה כי "להיות ידידותי זה טוב – אבל המסר שאתה שולח לתלמידים לגבי הלך הרוח הם באמת חזקים. הם יכולים להיות אפילו יותר חזקים מסתם ידידותיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...