X

חוקרים מצאו טיפול פורץ דרך נגד פרקינסון

בניגוד לטיפולים קיימים, שדורשים ניתוחים מסוכנים, השיטה החדשה שנוסתה על עכברים בטוחה יותר, קלה יותר ואולי אף יעילה יותר במניעת התסמינים של המחלה הארורה

כמה זריקות, ותגידו שלום לרעידות. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

חוקרים פיתחו טיפול חדש ומבטיח למחלת הפרקינסון, הממריץ תאי מוח באמצעות מגנטים. הגישה הזו, שנקראת מַגְנוֹגֶנֶטיקה פחות פולשנית משיטות טיפול קיימות למחלה חשוכת המרפא, וכעת הוכחה כיעילה בהקלה על תסמיני פרקינסון בקרב עכברים. Claude סיכם לנו את הפרטים החשובים אודות פריצת הדרך המשמעותית.

הטכניקה שפיתחו החוקרים כוללת הזרקת חלקיקים מגנטיים זעירים, המצופים בנוגדנים, לאזור הגרעין התת-תלמי (STN) של המוח. לאחר מכן, החוקרים הפעילו את התאים הממוגנטים מרחוק באמצעות שדה מגנטי חיצוני חלש. הפעלה ‘אלחוטית’ זו שיפרה את התפקוד המוטורי של עכברים עם פרקינסון לרמות של עכברים שאינם חולי פרקינסון, מבלי לפגוע ברקמות הסובבות. 

אם תוכח כבטוחה ויעילה גם בקרב בני אדם, השיטה המגנוגנטית יכולה להציע חלופה פחות פולשנית לגירוי מוחי עמוק (DBS) – שיטת טיפול נפוצה לחולי פרקינסון כיום, הדורשת השתלה כירורגית של אלקטרודות במוח, שיוצרת סיכון לשטפי דם וצלקות.

על ידי התמקדות בפרקינסון בשלב מוקדם, הטיפול יכול לעכב את התקדמות הפרעות התנועה בצורה בטוחה יותר מאשר התערבויות מסורתיות. השיטה גם מראה פוטנציאל לטיפול אלחוטי במצבים נוירולוגיים אחרים, כמו אפילפסיה ואלצהיימר, בהמשך.

כאמור, כרגע עדיין מדובר בניסוי מוקדם על עכברים, אך החוקרים מקווים להוכיח את יעילותה גם לחולי פרקינסון וגם לחולי מחלות מוחיות אחרות, ולהביא להם תקווה לחיים טובים יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר