גוגל מצהירה לעתים קרובות שהיא משפרת בהתמדה את אלגוריתם תוצאות החיפוש שלה – אבל בפועל המגמה הפוכה, ואיכות התוצאות, לפחות בחלק מהחיפושים, הולכת ומידרדרת. זו המסקנה שאליה הגיעו מדענים גרמנים לאחר מחקר שכלל בדיקה של המוני חיפושים ותוצאות. נעזרנו ב-Claude כדי ללמוד על התוצאות.
החוקרים מאוניברסיטת לייפציג, אוניברסיטת באוהאוס בוויימאר והמרכז לניתוח מידע ובינה מלאכותית על כמויות נתונים עצומות שנמצא גם הוא בלייפציג, ניתחו במשך שנה כמעט 7,400 חיפושים בנושאי סקירות מוצרים בגוגל, בינג ו-DuckDuckGo, שלושת מנועי החיפוש הגדולים בעולם (טכנית מקומות 1, 2 ו-6, אך המקום השלישי, יאנדקס, כמעט ולא פעיל מחוץ לרוסיה; המקום הרביעי, יאהו, בסך הכל מציג תוצאות מגוגל; והמקום החמישי, באידו, כמעט לא פעיל מחוץ לסין). המסקנות: רוב התוצאות המובילות הגיעו משיווק שותפים ו"חוות תוכן" ולא ממקורות אמינים.
המחקר גילה שמנועי חיפוש תקועים ב"קרב מתמיד" נגד טקטיקות SEO מפוקפקות שנועדו לנפח באופן מלאכותי דירוג של דפי אינטרנט שהאיכות והאמינות שלהם לא בהכרח מצדיקות הופעה בעמוד התוצאות הראשון. למרות שגוגל מצליחה לזהות ולהוריד אתרי ספאם באופן תדיר, אתרים חדשים צצים במהירות ותופסים את מקומם במשחק אינסופי של "הכה בחפרפרת".
החוקרים מזהירים כי אם עד כה קשה היה לזהות ולהסיר את האתרים הנכלוליים מתוצאות החיפוש, המפץ הגדול של טקסט שנוצר במהירות אדירה על ידי בינה מלאכותית מהווה איום הולך וגובר, מכיוון שאתרי ספאם ממנפים את הטכנולוגיה כדי להעלות עותקים אינסופיים של מאמרים דומים, שעשויים להערים על אלגוריתמי חיפוש. התוצאה היא שתוכן אמיתי ואיכותי נקבר במעמקי תוצאות החיפוש, הרחק מתחת לאתרים שכל מטרתם להונות את הגולשים.
החוקרים ציינו כי יותר ויותר אנשים מבחינים ומתלוננים על הידרדרות באיכות תוצאות החיפוש, מה שאומר שלגוגל יש הרבה מה להפסיד אם לא תצליח לשפר את המלחמה באתרי SEO נכלוליים, שמציגים ביקורות מזויפות ואפילו תיאורי מוצרים שגנובים מאתרים אחרים אך מודבקים על דפי מכירה למוצרים נחותים או אותם מוצרים עם עמלה נאה לבעל האתר מכל רכישה.


