X

לא תאמינו איך קוראים לטיל הצרפתי הראשון בעולם

ממשלת צרפת העניקה עשרות מיליוני אירו לפרויקט שמתיימר להתחרות מול החברות של המיליארדרים אילון מאסק וג’ף בזוס ולשגר לוויינים לחלל בזיל הזול

טיל שעשוי מבגט צרפתי ממריא ממגש של בגטים. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית Maze Guru

מיזם משותף בהובלה של חברה צרפתית הכריז על פיתוח רקטה קטנה וחדשנית בעלות נמוכה, שבאופן הומוריסטי-משהו הוענק לה השם "Baguette One" (“באגט אחת”). הפרויקט, שקיבל מימון מממשלת צרפת, נועד להדגים סוג חדש של מנוע רקטי ולשגר לוויינים קטנים למסלול סביב כדור הארץ. Perplexity סייעה לנו ללמוד על הפרויקט.

הקבוצה, הכוללת את חברת HyPrSpace שבה כ-35 עובדים, לצד חברת ההגנה האיטלקית לאונרדו, חברת טכנולוגיית המידע הצרפתית Thales, והחברה הגרמנית-ספרדית-צרפתית CT Engineering, הודיעה אתמול על קבלת סיוע כספי מהקרן הממשלתית "צרפת 2030”, המשקיעה בפרויקטים של חדשנות טכנולוגית. גובה המענק לא פורסם, אך העיתון לַה לֶטְר העריך שמדובר ב-21 מיליון אירו – כ-60% ממחירו המוערך של הפרויקט, העומד על 35 מיליון אירו.

הטיל שזכה לשם השובב, המהווה מעין הצדעה למדינה שממנה מגיע הרעיון והמימון, אמור להיות הראשון בעולם שיונע בטכנולוגיה היברידית, שתשלב דלק מוצק ונוזלי כדי ליהנות מהיתרונות של שתי שיטות תדלוק הטילים הנפוצות כיום, ותחסוך את הצורך במשאבת טורבו, מה שיוזיל את עלויות השיגור ויהיה גם ידידותי יותר לסביבה. הוא מתוכנן להמריא לראשונה בתחילת 2023 – כלומר עוד קצת יותר משנתיים – ויוכל להביא למסלול סביב כדור הארץ לוויינים קטנים במשקל של עד 250 ק”ג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר