X

יותר גדול ממסי ורונאלדו: זה השחקן היקר בכל הזמנים

החוזה הגדול בהיסטוריה של הספורט נחתם לא בכדורגל, לא בפוטבול ואפילו לא בכדורסל – אלא דווקא בבייסבול, בין קבוצה ושחקן שבישראל מעולם לא שמענו את שמם

מסי מקנא? אוטני. צילום: AP

בסוף השבוע נסגר החוזה הגדול בתולדות הספורט העולמי – על שחקן שמעולם לא שמעתם עליו. הזוכה המאושר והמעושר הוא שוֹהֵיי אוֹטַני,מגיש וחובט בן 29, שנולד ביפן ושיחק מאז 2018 בקבוצת הבייסבול האמריקאית לוס אנג’לס איינג’לס. כעת, הוא יעבור לקבוצה היריבה, לוס אנג’לס דודג’רס, תמורת סכום אסטרונומי של 700 מיליון דולר. נעזרנו ב-Perplexity כדי לנסות להבין עד כמה גדולה העסקה הזו.

הסכום הכולל של החוזה הוא המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם תמורת שחקן כלשהו. לשם השוואה, החוזה של ליונל מסי עם ברצלונה עמד על סכום כולל של 674 מיליון דולר. עם זאת, המחיר השנתי של מסי עדיין היה גבוה יותר – החוזה שלו היה לחמש שנים, עם ממוצע של 135 מיליון דולר לשנה, בעוד החוזה של אוטני הוא לעשר שנים, מה שמיתרגם ל-70 מיליון דולר בשנה "בלבד". במקום השלישי, אחרי אוטני ומסי, כריסטיאנו רונלדו, שהחוזה שלו עם אל-נאסר הסתכם ב-536 מיליון דולר – אם כי אורכו שנתיים וחצי בלבד, מה שמציב אותו במקום הראשון בשכר השנתי, עם סכום של 214 מיליון דולר – בתיקו עם כרים בנזמה, שחתם על חוזה במחיר זהה לחלוטין עם אל-איתיחאד, לתקופה כוללת של שנתיים וסכום כולל של 436 מיליון דולר, שמציב אותו במקום החמישי בעסקאות הגדולות בהיסטוריה של הספורט.

במקום הרביעי נמצא שחקן הפוטבול פטריק מהומס, שחתם ב-2020 על חוזה בסך 450 מיליון דולר ל-10 שנים בקנזס סיטי צ’יפס; לעומת אגדת הפוטבול טום בריידי, שהרוויח בכל שנות הקריירה שלו יחד פחות ממחצית מהסכום שיקבל אוטני.

בהשוואה לשחקני בייסבול אחרים, החוזה של אוטני מדהים עוד יותר: החוזה השני בגודלו בענף הזה, ובמקום השישי בכל ענפי הספורט, הוא זה של מייק טראוט, שקיבל בלוס אנג’לס איינג’לס 426.5 מיליון דולר ל-12 שנה, שהם כ-35.5 מיליון דולר לשנה כלומר, כמחצית משכרו של אוטני. יתרה מכך, בליגת הבייסבול האמריקאית יש 8 קבוצות שכל משכורות שחקניהן יחד לשנת 2024 יסתכמו בפחות מ-700 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר