משרד התרבות והתיירות של טורקיה הציג תוכנית לקידום התיירות במדינה תחת המותג Go Turkiye באמצעות מיני סדרות לרשתות חברתיות.
"השתתפות בהפקות אלה היא כמו ללבוש את החולצה הלאומית", אמר שר התרבות והתיירות, מהמט נורי ארסוי.
השר הוסיף כי התיירות העולמית עברה "מבחירת יעד פשוטה למסע של רגש, סיפור וסגנון חיים", וכינה את הדרמות הטורקיות "הקורס הגדול ביותר בעולם על טורקיה".
Experience the drama in drama’s capital. Masks fall in the heart of İstanbul’s magnificent streets, where a romantic film set quickly turns into a fierce reckoning of passion, rage, and jealousy. In this 10-episode series, join Ozan Akbaba and Sinem Ünsal as they tell “An… pic.twitter.com/E0LjT5TzNX
— AY YAPIM (@ayyapim) December 11, 2025
ארבע מיני-סדרות ראשונות כבר הופקו במסגרת התוכנית: Antalya Gambit עם מרים אוזרלי וקאן אורגנצ'יוגלו, Istanbul My Love עם אפרה סראצ'וגלו ואנגין אקיורק, Hidden Lover בכיכובם של אדה אצ'ה וקנר סינדורוק, ו-An Istanbul Story בת עשרה פרקים בכיכובם של אוזן אקבבה וסינם אונסל.
Hidden Lover זכתה ל-251 מיליון צפיות עד עתה, ואילו An Istanbul Story זכתה ל-156 מיליון צפיות.
טורקיה מדורגת בין שלושת היצואניות הגדולות בעולם של פרקי טלוויזיה, לצד ארצות הברית ובריטניה. ההכנסות השנתיות מדרמות טורקיות עלו על מיליארד דולר, וכמיליארד צופים בכ-170 מדינות צפו בסדרות טורקיות.
הקמפיינים לקידום התיירות בטורקיה פעילים בעשר שפות, וצברו עד כה 21.3 מיליון עוקבים, מה שמציב את טורקיה בצמרת קידום התיירות הדיגיטלית.
İstanbul My Love
— 𓆩☆𝓝𝓲𝓱ă̈𝓵☆𓆪 (@ynihaly) July 15, 2025
לפי הדיווחים, הפקות העומדות בקריטריונים פרסומיים מוגדרים ונמכרות בלפחות עשר מדינות בשלוש יבשות יזכו לתמיכת משרד התיירות.
לפי נתוני חברת Skyscanner שבעים וארבעה אחוזים מהמטיילים שוקלים להזמין טיולים בהשראת ספרות או סדרת טלוויזיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
