איגודי עובדים ביוון פתחו במחאה נגד כוונת הרשויות להקצות שטח במספנה יוונית לצורך עבודות תיקון ותחזוקה נרחבות לאוניית הקרוז הישראלית "קראון איריס", המופעלת על ידי חברת מנו ספנות.
ההתנגדות מובלת על ידי הפדרציה העולמית של האיגודים המקצועיים (WFTU), שמרכזה באתונה, הדורשת לבטל את האישור שניתן להגעת האונייה לרציף של חברת החשמל היוונית (PPC) בקרציני, שבנמל פיראוס.
לטענת האיגוד, לאונייה קשרים עם צה״ל מאז פרוץ המלחמה בעזה והעימות בין ישראל לאיראן השנה.
אנטי-ישראלים באי הרקליון שביוון מפגינים נגד עגינת ספינת מנו ספנות // שימוש לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים
לפי הודעת WFTU, קראון איריס השתתפה בפעולות חילוץ והשבה של אזרחים ישראלים, בין היתר בהובלת נוסעים מקפריסין לישראל ובחילוץ אזרחים זרים שנתקעו באזור במהלך הלחימה.
ביוני האחרון, כך נטען, הפליגה האונייה מישראל לקפריסין עם למעלה מאלף תיירים זרים, ובחזרה לקחה על סיפונה יותר מ־2,000 אזרחים ישראלים.
האונייה, שהושקה בשנת 1992 ונושאת משקל של כ־32 אלף טון ברוטו, יכולה להכיל כ־2,000 נוסעים. במהלך השנים החליפה בעלויות ומפעילים, עד שנרכשה על ידי מנו ספנות בשנת 2018.
היא מפעילה הפלגות נופש מחיפה ואשדוד ליעדים בים התיכון, בהם קפריסין, איי יוון, צרפת, קרואטיה, מלטה ואיטליה.
אין זו הפעם הראשונה שהאונייה מבצעת עבודות במספנות יווניות. בשנת 2019 עברה קראון איריס שיפוץ מקיף במספנות חלקיס, שכלל חידוש חדרי האירוח, הוספת מסעדות ומתקנים כמו מגרש כדורסל ומגלשת מים.
על רקע הביקורת הציבורית ביוון כלפי פעילות ישראל בעזה, חזרת האונייה ליוון לצורכי תחזוקה עוררה סערה. לצד WFTU הצטרף למחאה גם ארגון העובדים PAME (המזוהה עם המפלגה הקומוניסטית ביוון), שתקף את הנהלת רשות נמל פיראוס על הקצאת השטח לאונייה.
“אנו דורשים לבטל לאלתר את הקצאת השטח ל־Crown Iris ולהעמידו לרשות אוניות מסחריות הזקוקות לעבודות תיקון", נמסר בהודעת WFTU, שהוסיף כי האיגוד יפעל למנוע כל עבודת תחזוקה או תיקון של האונייה ביוון, וקרא לאיגודים בנמל להימנע מכל פעולה שתסייע להגעתה של אוניית הקרוז הישראלית למספנות.
נכון לעכשיו, לא נמסרה תגובה רשמית מצד מנו ספנות או הרשויות ביוון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו