במדינה שבה רוב התיירים שוכרים נהג מקומי - 12,000 הרוגים בכבישים

הממשלה בסרי לנקה מאשרת תוכנית פעולה לשנתיים לצמצום תאונות הדרכים הקטלניות במדינה, לאחר נתונים קשים של יותר מ־118 אלף תאונות ואלפי הרוגים מאז שנת 2020

סרי לנקה - גם נהגים מקומיים מתקשים לנהוג בבטחה. צילום: משה שי

ממשלת סרי לנקה אישרה תוכנית לאומית חדשה לבטיחות בדרכים, לאחר עלייה מדאיגה במספר ההרוגים והנפגעים בתאונות ברחבי המדינה.

על פי נתוני המשטרה המקומית, בין השנים 2020 ל־2024 נרשמו לא פחות מ־118,697 תאונות דרכים - שגבו את חייהם של 12,322 בני אדם.

התוכנית, שתיקרא “תוכנית ההגנה על הדרכים 2025-2026”, אושרה על ידי הקבינט לאחר יוזמה של ממלא מקום שר התחבורה, הכבישים והפיתוח העירוני. היא כוללת שורת צעדים לשיפור תשתיות התחבורה, אכיפה קפדנית יותר של תקנות הרכב, והגברת המודעות הציבורית לשימוש בטוח בכבישים.

בנוסף, מתמקדת התוכנית גם בצמצום הסכנות במפגשי מסילות רכבת לא מוגנים - מוקד תאונות חוזר בשנים האחרונות, עם כ-400 מקרים מתועדים.

סרי לנקה - אלפי הרוגים בתאונות דרכים, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בממשלה מדגישים כי מדובר בצעד ראשון בדרך לשינוי תרבות הנהיגה במדינה, שבה עומסי תנועה, חוסר מודעות ואכיפה רופפת גורמים מדי שנה לאלפי נפגעים.

בסכונויות הנסיעות ומדריכי התיירים ההמלצה לתיירים המבקרים בסרי לנקה היא לשכור רכב עם נהג מקומי במקום לנהוג בעצמם.

הסיבה לכך היא שמערכת הכבישים מורכבת, עם צמתים מסוכנים, נהיגה בצפיפות עירונית ותנאי כביש משתנים בפריפריה.

נהג מקומי מכיר את הדרכים, את הסכנות הפוטנציאליות ואת חוקי הנהיגה המקומיים. כעת מסתבר שגם המקומיים מתקשים לנהוג בבטחה.

גורמים במשרד התחבורה ציינו כי היישום המלא של התוכנית צפוי להתחיל כבר בסוף 2025. במסגרת התכנית יוקצו תקציבים ייעודיים לשדרוג צמתים מסוכנים, התקנת מצלמות אכיפה חדשות והדרכות לנהגים צעירים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר