בעוד השיח הפוליטי מדבר על בידוד וביקורת בינלאומית, המציאות בשדות התעופה שונה לחלוטין: הטיסות מלאות, יעדים חדשים נפתחים, והישראלים ממשיכים לטייל בכל פינה על המפה.
המציאות בשטח שונה מהכותרות
נכון שיש מדינות שמביעות הסתייגות פוליטית מישראל, במיוחד בזירות דיפלומטיות, אך רוב מוחלט של מדינות העולם ממשיך לקבל ישראלים כתיירים.
מנגנוני הוצאת ויזה כמעט שלא השתנו, וכניסת ישראלים לאירופה, ארה"ב, מזרח אסיה ודרום אמריקה נמשכת כסדרה.
גם כאשר יש טלטלות ביחסים בין מדינות, חברות התעופה מוצאות פתרונות מהירים: פתיחת קווים חלופיים, חיבורים דרך היעדים שכן פעילים והרחבת קיבולת ליעדים פופולריים. אמנם קיים חשש עתידי לעליית מחירי כרטיסי הטיסה, אך זה לא מה שיביא לבידוד תיירותי.
בנוסף, ישראל מהדקת קשרים עם מדינות ברחבי העולם על מנת לעודד תיירות, כך למשל מזכר ההבנות שנחתם ב-4.9 בין ישראל לקפריסין בתחום התיירות. במסגרת ביקור עבודה בקפריסין, שר התיירות חיים כץ ושר התיירות הקפריסאי, פטרוס פפאליאס, חתמו על הסכם שמטרתו לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות. המזכר כולל קידום שיווק משותף, פיתוח תשתיות תיירותיות ושיתוף פעולה בהכשרה מקצועית בתחום התיירות. ההסכם נועד להרחיב את היקף התיירות ההדדית.
הישראלים לא מוותרים על חופשות
נתוני הקיץ האחרון מראים על שיאי יציאה לחו"ל: יוון, קפריסין, מזרח אירופה ותאילנד ממשיכות להוביל, ובמקביל נרשמת עלייה בנסיעות ליעדים פחות שגרתיים כמו ליטא, גאורגיה ומדגסקר. "בידוד מדיני" אולי מתגלגל בכותרות, אבל שדות התעופה מספרים סיפור אחר לגמרי.
חשוב להבדיל: מתחים מדיניים אינם מתורגמים באופן אוטומטי לסגירת שערים בפני תיירים. ההיסטוריה מלמדת שגם בתקופות קשות, הישראלים התקבלו ברחבי העולם, והתיירות המשיכה לשגשג. מבחינת הנוסעים, אין כל סיבה להילחץ - אלא פשוט להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב אחרי עדכונים רשמיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו