חברת התעופה יונייטד איירליינס ניצבת בפני תביעה ייצוגית חדשה בקליפורניה, לאחר שנוסעים מאשימים אותה במכירת מושבי חלון ללא חלונות, בעוד שתיק מקביל נגד דלתא אייר ליינס הוגש בבית המשפט הפדרלי בברוקלין החודש וביקש פיצויים על סך מיליונים של דולרים.
התלונות, שהוגשו בנפרד בניו יורק ובקליפורניה, טוענות להטעיה פרסומית ולהפרת זכויות הנוסעים. לפיהן, חברות התעופה לא גילו בעת התשלום שמושבי חלון מסוימים אינם כוללים חלון.
שתי התביעות הוגשו על ידי משרד עורכי הדין גרינבאום אולברנץ: “כאשר צרכנים רוכשים מושב חלון ביונייטד או דלתא איירליינס, הם מצפים באופן סביר שלמושב יהיה חלון”, אמר קרטר גרינבאום.
כתב התביעה נגד יונייטד ציין כי העלות לבחירת מושב חלון חרגה לעיתים מחמישים דולר בטיסות פנים וממאה דולר בטיסות בינלאומיות. קייסי אולברנץ, המייצג את אחד המתלוננים, אמר ש"הפרקטיקות הללו אפשרו לחברות התעופה למכור מיליוני מושבים שהוצגו שלא כהלכה כמושבי חלון".
במקרה בקליפורניה, בכתב התביעה נטען כי יונייטד החזירה לתובעת אביבה קופייקן פיצוי עבור שתי טיסות אך לא עבור השלישית, ולא התייחסה לדרישתה לפיצויים נוספים.
קופייקן שילמה בין ארבעים וחמישה דולר ותשעים ותשע סנט למאה שישים ותשעה דולר ותשעים ותשע סנט כדי לבחור מושב חלון בשלוש טיסות בחודש מאי, אך באף אחת מהן לא היה חלון. התובעים טענו שהחזרים חלקיים היו טקטיקה שנועדה להחליש את התביעות המשפטיות.
נוסע נוסף של יונייטד, מארק ברנמן, הזמין באפריל טיסה מסן פרנסיסקו לוושינגטון די.סי., תוך שימוש בנקודות כדי לשריין מושב חלון, אך המושב שהוקצה לו לא כלל חלון בשל תעלות של מיזוג האוויר. התביעה ציינה כי יונייטד זיכתה את ברנמן ב-7,500 מיילים לטיסות עתידיות, שלדבריו לא פיצו על העמלות הנוספות וההטבות שבהן השתמש.
כתב התביעה נגד יונייטד הוסיף כי בדגמי בואינג 737 ואיירבוס A321 היה לפחות מושב אחד שלרוב נחשב למושב חלון אך חסר חלון בשל תעלות מיזוג אוויר, תעלות חשמל או רכיבים פנימיים אחרים.
בניו יורק, ניקולס מאייר תבע את דלתא לאחר שלדבריו שילם תוספת עבור מושב חלון אך מצא במקום זאת קיר. מאייר אמר שמפות המושבים של דלתא הצביעו על כך שמושבי 32A ו-23F יהיו עם חלונות, ובטיסת ההמשך שלו מאטלנטה ישב במושב 23F בבואינג 757, שהיה ללא חלון.
התביעה בניו יורק טענה שמאות מטוסים של דלתא, בפרט בואינג 737 , 757, ואיירבוס A321 כללו שורה שבה קיר הסתיר תעלות מיזוג או חיווט חשמלי. זאת לאחר שהמקומות נמכרו כמושב עם חלון.
“חלק ניכר מנוסעי התעופה מעדיפים מושבי חלון ומוכנים לשלם כסף נוסף כדי להשיגם. עבור רבים, זו חוויה מיוחדת לראות את העולם משלושים אלף רגל. חלונות יכולים לרתק או להסיח את דעתו של ילד חסר מנוחה. אנשים רבים חוששים מטיסה, או חווים קלסטרופוביה במטוסים, והחלונות מעניקים להם רמת נוחות גבוהה יותר בסביבה שהיא ממילא מלחיצה”, נכתב בתביעות.
התביעות ציינו גם כי חברות אחרות, כולל אמריקן איירליינס ואלסקה איירליינס, הבהירו בעת התשלום שלמושבים מסוימים אין חלון.
חברות תעופה רבות נמנעו מהנוהג בכך שציינו במפורש שלמושבים אלה אין נוף מחלון. לעומת זאת, כמה חברות תעופה כתבו את המידע על נוף מהמושב באותיות קטנות מאוד, דבר שנתפס כמטעה.
יונייטד ודלתא לא הגיבו לפניות לתגובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו