"המלצר צעק עליי מול הילדים ודרש תשלום כפול": עוקץ מרגיז ביוון

ישראלי שביקר באתונה מספר על תקרית בבית קפה בעיר • לא רק שהמחיר "קפץ" - הוא נדרש לשלם שוב • כך תוכלו להימנע

"המלצר צעק מול הילדים". אילוסטרציה. צילום: נוצר באמצעות ג'מיני AI

ישראלי שביקר לאחרונה עם בני משפחתו ביוון מגולל את סיפורו על עוקץ תיירים בבית קפה באתונה. לפי דבריו, המחיר קפץ כשהתיישב במסעדה, ולא רק זאת - הוא נדרש לשלם פעמיים.

"אני בא לקנות קרואסון על הדרך. ראינו בתפריט שכל קרואסון עולה 4-5 יורו. המלצר דחף אותנו לשבת, 'בואו תנוחו, מה אתם ממהרים? שבו'", כך הוא מתאר.

לעתים יש ניסיונות עוקץ תיירים. עסקים באתונה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"אכלנו דקה. ממש. אמרתי לו 'אוקיי קח 5 יורו' והוא ענה לי 'לא, ישבתם - זה עולה 9 יורו!', אמרתי לו שכתוב בתפריט 5 יורו, הוא ענה שזה תפריט לטייק אוואי בלבד והפנה אותי לקוד QR של תפריט ישיבה".

ואז מגיע רגע השיא, לפי דבריו של הישראלי. "המלצר התחיל לצעוק עליי במקום, ליד הילדים. לאחר ששילמתי הוא טען שהחיוב לא עבר וביקש שאשלם שוב! הראיתי לו באפליקציה ששילמתי והוא התעקש שזה לא עבר ושעליי לשלם שוב. היזהרו, בושה של בית עסק! מעבר לזה שהקרואסון לא מיוחד בכלל ולא שווה 5 יורו", הוא מסכם.

איך להימנע ומה כדאי לעשות את נתקתלם במקרה דומה?

תוודאו כל מחיר מראש: אם ראיתם מחיר על שלט מחוץ לעסק (כמו "קרואסון – 5 יורו"), תוודאו עם המלצר שרק על זה אתם משלמים וזה הסכום הסופי. לחלופין, בקשו תפריט מודפס לפני ההזמנה
אם מוצג רק קוד QR או תפריט בעל פה - שקלו לעזוב. חוסר שקיפות הוא תמרור אזהרה.

בידקו ביקורות בגוגל או טריפ-אדוויזור לפני שאתם מתיישבים.
חפשו את שם המקום וקראו ביקורות של מבקרים קודמים. אם תראו תלונות חוזרות על מחירים מפתיעים או יחס מאיים - עדיף להמשיך למקום הבא.

דבר נוסף, אל תסכימו ישר לשלם מחירים "בהפתעה". הסבירו בנימוס “זה לא המחיר שראינו”. אם מרגישים לא בטוחים - שלמו ועזבו את המקום. לאחר מכן ניתן לדווח לרשויות המקומיות או לכתוב ביקורת ברשת.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר