ביי ביי אנטליה: טורקיה, מי שבעבר נחשבה ליעד תיירותי משתלם, מתמודדת עם ירידה בביקוש מצד תיירים בינלאומיים ומקומיים כאחד. הסיבה המרכזית לכך היא עליית מחירים חדה, שהובילה לתדמית של יעד שמתייקר ופגעה באטרקטיביות של המדינה בקרב מטיילים. נתונים שונים מצביעים על ירידה של כ-20% בתיירות מרוסיה, 33% מגרמניה ו-8% מבריטניה.
ולא רק זאת, תמיכתה של טורקיה בפקיסטן בסכסוך מול הודו, הובילה לחרם תיירותי מצד תיירים הודים. חברות נסיעות הודיות דיווחו על ירידה של 60% בהזמנות לטורקיה ועל עלייה של 250% בביטולים.
ירידה בתפוסת המלונות
במהלך עונת הקיץ, נרשמה ירידה של כ-30% בתפוסת המלונות בטורקיה בהשוואה לשנה הקודמת, כך לפי דיווח באתר bne IntelliNews. המחירים הגבוהים מרתיעים תיירים, במיוחד את אלו המגיעים ברגע האחרון, ומובילים לביטולים והעדפה של יעדים אחרים. הערים התיירותיות המרכזיות, כמו אנטליה, מרמריס ובודרום, חוות ירידה חדה במספר האורחים.
השפעת האינפלציה
האינפלציה הגבוהה בטורקיה משפיעה על כל תחומי התיירות. מחירי הלינה, המזון והשירותים עלו משמעותית, מה שגורם לתיירים לקצר את משך השהייה ולהוציא פחות כסף במהלך החופשה. בנוסף, תיירים מקומיים בוחרים לנפוש ביעדים זולים יותר, כמו איי יוון, שם המחירים נחשבים לנמוכים יותר.
תיירים בינלאומיים, במיוחד מאירופה, מחפשים יעדים חלופיים לטורקיה. מדינות כמו ספרד, יוון ומצרים נהנות מעלייה בביקוש, בעוד שטורקיה מאבדת את מעמדה כיעד משתלם. המחירים הגבוהים והתחושה של חוסר תמורה מספקת לכסף גורמים לתיירים לבחור באופציות אחרות.
כדי להתמודד עם המצב, חלק מהמלונות בטורקיה מציעים הנחות משמעותיות, עד 50%, במטרה למשוך תיירים ולמלא חדרים ריקים. עם זאת, העלויות הגבוהות של תפעול המלונות, כולל שכר עובדים והוצאות תחזוקה, מקשות על בעלי העסקים להוריד מחירים לאורך זמן. למרות האתגרים, טורקיה עדיין נחשבת ליעד תיירותי פופולרי, ועדיין המחירים שהיא מציעה זולים מיעדים רבים באירופה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו