מטורטרים וייאלצו להיפרד בחג: חצי שנה אחרי - התנאים של המפונים

רבים מתושבי מהצפון והדרום עדיין נמצאים בבתי המלון • בשיחה עם "ישראל היום" הם מספרים על כך שיצטרכו לקיים את החג הקרוב ללא בני משפחותיהם • הסיבה: הדרישות של בתי המלון והעובדה שבמשרד התיירות לא דאגו לאחד אותם • "בהרבה מאוד מקומות גובים 1,000 שקל על ארוחת חג" • עוד הם אומרים: "מתכוונים להפריד בין מפונים לתיירים רגילים בארוחת החג - למה? אנחנו מצורעים?" • משרד התיירות: "למשרד אין יכולת חוקית לחייב את המלונות למחירים או לאירוח מי שאינם מפונים"

מפונים עוברים לבית מלון. צילום: באדיבות רשת פתאל

איסור שימוש במתקני המלון, הפרדה מהנופשים ומעבר בין חדרים: עשרות אלפי מפונים מהצפון והדרום עדיין נמצאים בבתי המלון וכעת, בשיחה עם "ישראל היום" הם מספרים על כך שיצטרכו לקיים את ליל הסדר ללא קרוביהם. הסיבה: הדרישות של בתי המלון והעובדה שבמשרד התיירות שאחראי על שיכונם לא דאגו לאפשרות לאחד אותם.

מפונים משדרות בבית מלון בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

בשיחה עם מפונים הם מספרים: "בהרבה מאוד בתי מלון גובים 800, 900 ואפילו 1,000 שקלים עבור ארוחת חג - בלי לינה אפילו, ומפונים שרוצים לאכול ולחגוג עם קרוביהם שגם הם מפונים, פשוט ממלון אחר, נאלצים לשלם סכומי עתק. זה בלתי נסבל, למה משרד התיירות שאחראי על שיכון המפונים לא דאג לזה?"

מפרידים בין המפונים בחג

חלק מהמפונים אף מספרים על כך שעומדים להפריד אותם משאר הנופשים בזמן ארוחת החג.

"במלון שרתון בתל אביב מתכוונים להפריד בין מפונים לתיירים רגילים בארוחת החג. למה? אנחנו מצורעים?" מספר אחד המפונים ומוסיף: "אנחנו יודעים על עוד כמה מלונות שאמרו שהם מתלבטים בנוגע לעניין הזה וכנראה שגם הם יפרידו בין מפונים לנופשים, זאת תופעה דוחה".

מפונים מקיבוץ כפר עזה במלון בשפיים, צילום: אפרת אשל

כשניסינו לבקש תגובה ממלון שרתון תל אביב, נמסר מהם כי הם לא מעוניינים להגיב בנושא.

מפונים נוספים מספרים על מה שקורה במלון רויאל ביץ' בתל אביב, שם הם אומרים כי מעבירים אותם בין החדרים, בהתאם לדרישות המלון.

"הוציאו אותנו מהבית בעל כורחנו"

"אנחנו כבר רגילים לחדר, מסדרים הכל, חיים באותו המקום כבר תקופה, ועכשיו מחליטים לנייד אותנו בין החדרים," מספרת מפונה מהצפון. "קצת כבוד. אנחנו אנשים מבוגרים שלא רוצים לחיות במלון, הוציאו אותנו מהבית בעל כורחנו, אי אפשר להתייחס אלינו ככה".

מפונים מהעוטף, צילום: יהודה בן יתח

ממלון רויאל ביץ' נמסר בנושא כי "מעבר בין החדרים נובע מצרכים משתנים של המלון. עם זאת, כל המפונים ללא יוצא מן הכלל משוכנים בחדרים המחויבים על פי החוזה עם המדינה וכל החדרים בסטנדרט הגבוה והמוקפד של המלון".

עוד מתלוננים המפונים כי בחלק מבתי המלון אף לא מאפשרים להם להשתמש במתקני המלון השונים ולרבות הבריכה. אחד מבתי המלון עליו הגיעו למערכת "ישראל היום" תלונות מצד מפונים הוא מלון קרלטון בתל אביב. במלון לא מאפשרים למפונים להיכנס לבריכה שנמצאת על הגג במהלך שהותם במלון.

ממלון קרלטון נמסר: "לאור מגבלת כמות אורחים בבריכה, מתחם הבריכה לא יהיה זמין בחודשי הקיץ למפוני קריית שמונה. באפשרותכם להנות מחדר הכושר, מתחם הג׳קוזי בקומת הספא ללא תשלום ומבריכת גורדון וחופי הים הצמודים למלון במרחק פסיעה".

ממשרד התיירות נמסר: "מדובר בנושא תקציבי המצריך את אישור האוצר. למשרד אין יכולת חוקית לחייב את המלונות למחירים או לאירוח מי שאינם מפונים. המשרד נמצא בשיח עם המלונות בנושא המשפחות ומצפה למלוא ההתחשבות. במקביל הובלנו לאחרונה החלטת ממשלה המאפשרת אירוח בני משפחות של חטופים, נרצחים ושבים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר