חיסכון לנוסעים: בשורה משמחת שתשפיע על ישראלים רבים

רכבת ישראל ומשרד התחבורה הכריזו על הפעלת רכבות לילה ברחבי הארץ בימים ראשון-חמישי, החל מ-30 במרץ • באיזו תחנה הוקדמה תחילת הפעילות, כיצד שעון הקיץ ישפיע על סיום תנועת הרכבות והיכן הוארך זמני החלפת התחנות? כל הפרטים

תחנת רכבת תל אביב - סבידור מרכז, בינואר. צילום: משה שי

החל מ-30 במרץ, מוצאי שבת של השבוע הבא, יופעלו רכבות לילה במשך כל שעות הלילה, בתדירות של רכבת אחת בשעה, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג, שתהיה התחנה האחרונה, כך הודיעו היום (רביעי) משרד התחבורה ורכבת ישראל.

לפי ההודעה, נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו לבצע החלפת רכבות בתחנת ת"א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים בצפון. נוסף על כך, כמה ימים לאחר שתחנת שדרות נפתחה מחדש לראשונה מאז נסגרה כאשר פרצה המלחמה, גם תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יפעלו בימי שישי (בין השעות 16:30-05:00, בקירוב) ובמוצאי שבות (01:00-22:00, בקירוב), וגם נמסר על הארכה של כשעתיים נוספות בפעילות השעות בימים ראשון-חמישי, כך שאלו יסתיימו בשעה 22:30 (בקירוב).

החלטה נוספת היא בשיפור זמני ההחלפה בתחנת באר שבע מרכז לנוסעים מתחנות שדרות, נתיבות ואופקים המעוניינים לבצע החלפת רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים בכל רחבי הארץ, כך שהם יוכלו להחליף רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים. כעת, זמני ההחלפה יעמדו על 10-8 דקות בשעות השיא.

רכבת ישראל (ארכיון), צילום: רפאל בן ארי


עוד נמסר כי שעות תחילת הפעילות בתחנת אשקלון יוקדמו, כך שהרכבת הראשונה תצא ממנה לכיוון צפון בשעה 04:58, במקום ב-05:18. בנוסף, תדירות הרכבות בין מרכז הארץ לאשקלון תעובה בשעות השיא בערב, כך שאלה יעמדו על שלוש רכבות בשעה במהלך השעות 17:00-15:00.

בהתייחסות לשעון הקיץ, נמסר כי שעות סיום ותחילת הפעילות בימי שישי ובמוצאי שבת יעודכנו, כך שהתנועה תסתיים בשישי עד השעה 17:00 (בקירוב), בעוד בשבת היא תחל ב-22:00 (בקירוב).

מנכ"ל הרכבת, שיקו זנה: "אנו מביאים שורת בשורות שירותיות לנוסעי הרכבת בצפון ובדרום הארץ, וזאת למרות האתגרים העצומים העומדים לפתחנו מאז תחילת המלחמה, ובראש ובראשונה מחסור בעובדים שגויסו לשירות מילואים, לצד אילוצים ביטחוניים ותפעוליים רבים. לשמחתי, הצלחנו לשפר את השירות הרכבתי באזורים אלה, להגדיל את תדירות הרכבות ולהרחיב את מסלולי הנסיעה, ולהפעיל שירות לילה לתושבי הצפון – כל זאת תוך שמירה על רמת דיוק גבוהה".

רכבת ישראל, צילום: יהודה פרץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר