זהירות: הטעות שישראלים עושים בדרך לפטור מוויזה לארה"ב

ישראלים רבים מגישים בקשה לפטור מוויזה לארה"ב, לאחר שבאוקטובר האחרון ניתנה האפשרות לעשות זאת • תהליך הפטור פשוט וקל, אך חשוב שלא תיפלו בטעות הזו

ויזה לארה"ב (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

באוקטובר האחרון הכריזו בארה"ב כי ישראל נכנסה לרשימה היוקרתית של מדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. התהליך אמור להיות קצר, פשוט וזול יחסית, אך יש ישראלים שעושים טעות בתהליך שיכולה להשפיע על ההגעה שלהם לארה"ב.

כדי להגיש בקשה לפטור מוויזה, יש אתר ייעודי של ממשלת ארה"ב שבו אמור להתבצע התהליך. יש גם ברות שמסייעות בתהליך, אך חשוב לוודא שמדובר בחברה לגיטימית שניתן לסמוך עליה - כי יש אתרים וחברות שגובים תשלום ופשוט נעלמים. 

רחובות ניו יורק, צילום: GettyImages

בשיחה עם ישראלי שנפל קורבן הוא מספר: "שילמתי באחד מהאתרים וכבר תכננתי את כל הטיול, והייתי אמור לקבל את הפטור עד 72 שעות מרגע ההגשה. אחרי שבוע כבר הבנתי שמשהו לא בסדר כשלא קיבלתי תשובה.

"הייתי צריך להיכנס לאתר הרשמי, לשלם שוב בלחץ של זמן ולהתפלל שאספיק לקבל את הפטור. למזלי הצלחתי. יש לא מעט אנשים שמגישים בקשה במועד קרוב יותר לטיסה, וזה יכול מאוד להשפיע על הטיול שלהם, מעבר להפסד הכלכלי".

חשוב לציין כי הכניסה לארה"ב אפשרית גם באמצעות ויזה בתוקף וגם באמצעות תהליך הפטור מוויזה (ESTA), אך כאמור, חשוב לוודא שעושים את התהליך בדרך הנכונה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר