שוב על המפה: היעדים שכבר ניתן לטוס אליהם, ואלה שיחזרו רק בהמשך

אחרי שעזבו בתחילת המלחמה, חלק מחברות התעופה הזרות חזרו לטוס לישראל וממנה • ויש גם כאלה שלא ישובו בקרוב - ובראשן טורקיש איירליינס • אז לאן אפשר לטוס עימן כבר עכשיו, ולאן נוכל לטוס רק בחודשים הקרובים? • המדריך האווירי

נוסעים בנתב"ג. צילום: יוסי זליגר

עם תחילת המלחמה, רוב חברות התעופה הזרות עזבו את ישראל. רק פליי דובאי, איתיחאד, חברות התעופה הרוסיות ועוד חברות ספורות המשיכו לטוס לישראל. אחרי חודשיים הצטרפו אליהן חברות נוספות כמו אתיופיאן, קבוצת לופטהנזה, אג'יאן וטארום.

ככל שחלפו השבועות, כך חזרו חברות נוספות לפעילות. מעבר לחשיבותן הברורה המאפשרת מגוון טיסות, הן מצטרפות לתחרות שמסייעת להורדת מחירים, מצדיקה תעסוקת עובדים ישראלים, ולא פחות חשוב - יוצרת מצב של כמעט־שגרה בנמל התעופה בן־גוריון.

מפת טיסות, צילום: ללא קרדיט

חשוב להדגיש: החברות הישראליות אל על, ארקיע וישראייר פעלו לאורך כל תקופת המלחמה, וממשיכות להפעיל טיסות לעשרות יעדים. אל על טסה ישירות ליעדים בארה"ב, וכן לבנגקוק, פוקט, פריז, לונדון, מדריד, ברצלונה, ברלין ויעדים נוספים.

ארקיע אפילו הפעילה קו חדש לסרי לנקה במהלך המלחמה, וממשיכה לטוס גם ליעדים שונים באירופה. גם ישראייר מפעילה טיסות ליעדים שונים באירופה, והפכה לחברת התעופה השנייה בהיקף פעילותה בנתב"ג.

יעדים נוספים באירופה, צילום: ללא קרדיט

ויש גם חברות שכנראה לא יחזרו לטוס בקרוב לישראל וממנה, ובראשן טורקיש איירליינס, איסלנד אייר, אמריקן איירליינס, וירג'ין אטלנטיק, קוריאן אייר וחברות תעופה נוספות שנכון לעכשיו דחו את טיסותיהן, לפחות לתקופת חגי תשרי, וחלקן גם לאחריה.

הכתבה מתייחסת רק לחברות התעופה הזרות, ולא לחברות התעופה הישראליות. כל חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר, פעלו ופועלות לאורך כל המלחמה, וטסות לעשרות יעדים ברחבי העולם.

לונדון. יעד פופולרי, צילום: Getty Images

כל המידע המובא כאן נכון לזמן שבו נכתבות שורות אלה. התאריכים ופעילותן של חברות התעופה הזרות עשויים להשתנות בהתאם למצב הביטחוני, הביקוש והחלטות חברות התעופה. תמיד מומלץ לוודא את כל הפרטים מול חברות התעופה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר