שיא של כמעט 3 חודשים בנתב"ג: זה מה שקורה שם היום

יותר מ-23 אלף נוסעים צפויים לעבור היום בנתב"ג, יותר מ-13 אלף מהם ימריאו לחו"ל • המדינות הפופולריות ביותר בקרב הטסים: ארה"ב ואיחוד האמירויות • ארבע חברות תעופה גדולות צפויות לחזור לארץ במהלך השבוע הקרוב

נוסעים בנתב"ג. צילום: קוקו

בתחילת מלחמת "חרבות ברזל", נרשמה תנועה ערה של נוסעים שביקשו לחזור לישראל. לאחר כשבועיים, תנועת הנוסעים דעכה – והגיעה למספרים של כ-10 אלף נוסעים בלבד שעברו בנתב"ג מדי יום.

בשבועות האחרונים ניתן לראות היפוך מגמה, והיום (ראשון) נשבר שם שיא של כמעט שלושה חודשים, לאחר שיותר מ-23 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג, יותר מ-13 אלף מתוכם ימריאו לחו"ל, חלקם הגדול ימריאו לחופשה קצרה בת כמה ימים תחת מונח שהשתרש בענף התיירות – "חופשת התאווררות".

עומסים חריגים בנתב"ג ביום השלישי למלחמה // צילום: חו"ל מהודר


גם היום, כמו בכל יום בתקופה האחרונה, ארה"ב היא המדינה שאליה יהיו הכי הרבה המראות, עם לא פחות מתשע טיסות של אל על שימריאו ליעדים השונים במדינה. במקום השני נמצאת איחוד האמירויות, אליה ימריאו חמש טיסות, וזאת למרות שהיא מוגדרת תחת אזהרת מסע ברמה 3. לא מעט ישראלים בוחרים לצאת בתקופה הזו לחופשה קצרה בדובאי או באבו דאבי, וחלקם גם ממשיכים משם ליעדים במזרח הרחוק, ביניהם תאילנד, ויאטנם ומדינות נוספות.

לאנגליה, צרפת, גיאורגיה, איטליה, גרמניה, שווייץ, יוון וקפריסין ימריאו היום ארבע טיסות לכל אחת מהמדינות, שנחשבות גם הן למבוקשות יחסית. מספרי הנוסעים בנתב"ג אמנם עולים, אך עדיין נמוכים ביחס לימים שבשגרה. חשוב לזכור כי ינואר נחשב גם כך לחודש הכי פחות מבוקש בשנה, והצפי הוא שלקראת מרץ ואפריל, תירשם עלייה משמעותית יותר במספרי הנוסעים.

נוסעים בנתב"ג (ארכיון), צילום: יוסי זליגר


במהלך השבוע צפויות לחזור לישראל ארבע חברות תעופה משמעותיות וגדולות, שצפויות לסייע בעליית מספרי הנוסעים. מחר צפויות לחזור אוסטריאן (לווינה), לופטהנזה (למינכן ופרנקפורט) וסוויס (לציריך), וביום חמישי צפויה לחזור גם אגיאן היוונית, שתפעיל טיסות ישירות מישראל לאתונה.

נכון לעכשיו, חברות תעופה גדולות נוספות בוחנות את חזרתן ארצה, וחלקן, שהודיעו בעבר על ביטולי טיסות לישראל יותר מחודש מראש, עדיין לא עושות זאת, למרות שתוקף הביטולים של חלקן הוא לעוד שבועיים-שלושה בלבד. במידה שלא תהיה החמרה במצב הביטחוני בארץ, ייתכן שנראה חברות תעופה נוספות שיחזרו לישראל בקרוב.

חוזרים לארץ. מטוס של לופטהנזה (ארכיון), צילום: משה שי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר